احزاب پل ارتباط میان مردم و مسئولین دولتی هستند

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره قانون جدید نحوه فعالیت احزاب گفت: احزاب می توانند به عنوان تشکلی مهم و بع تبع نقش واسطه گری که دارند بستر های ارتباط میان مردم و مسئولین دولتی را فراهم کنند.

محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات؛ در تشریح قانون جدید نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: به نظر من احزاب سیاسی با توجه به طراحی قانون جدید نحوه و فعالیت احزاب و گروه های سیاسی بسیار تاثیرگذار خواهند بود به خصوص در بحث انتخابات ریاست جمهوری می توانند نقش مهم و تاثیرگذاری را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: احزاب می توانند به عنوان تشکلی مهم و به سبب نقش واسطه گری که دارند ارتباط میان مردم و مسئولین دولتی را فراهم کنند، چرا که بسیاری از نمایندگان پاسخگوی نیازها و سوالات مردم نیستند اما احزاب می توانند در این زمینه پررنگ عمل کند و این ارتباط را بین مردم و نمایندگان شکل دهند.

فومنی با توجه به بحث مدیریت خانه احزاب بیان کرد: به نظرم در مدیریت خانه احزاب کلیه اعضای فعال باید مجوز داشته باشند و نمایندگان احزاب هر کدام بتوانند بنا به گرایشات و تفکرات سیاسی خود اعم از اصولگرا و اصلاح طلب را رهبری کنند؛ در حقیقت بر اساس قانون جدید، احزاب باید تعداد اعضای ملی و استانی خود را مشخص کرده تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در ادامه افزود: این قانون جدید سبب تقویت احزاب شده است و فرصت فعالیتهای بسیاری را به آنها خواهد داد و همچنین زمینه مشارکت ها گسترده تر شده است ضمن اینکه به سوالات مردم هم پاسخ داده می شود،در همین راستا احزاب را باید در کشور گسترش دهیم تا به نتیجه قابل قبولی برسیم.

فومنی درخصوص این قانون جدید گفت: براساس این قانون حزب های فعال باید در سراسر کشور شعبه داشته باشند و یک نفر مشخص امور اجرایی دفترشان را بر عهده بگیرد و همچنین 300عضو به عنوان طرفدار یا کسانی که در این حزب فعالیت می کنند باید مشخص شود.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره مشکلات این قانون اظهارکرد: قانون جدید احزاب قطعا دارای اشکالاتی نیز است مانند اینکه نمایندگان احزاب حق رای در کمیته احزاب را ندارند و درواقع ناظر هستند؛ به نظر من این موضوع یکی از اشکالات مهمی است که در قانون نحوه و فعالیت احزاب و گروه های سیاسی وجود دارد.

وی در پایان گفت: اشکالات دیگری نیز در فرآیند فعالیت و عملکرد احزاب وجود دارد که امیدوارم کم کم این مشکلات رفع شود و احزاب بتوانند کارها را به خوبی پیش ببرند.

304

کد خبر: 935665

وب گردی

وب گردی