توسعه پایدار و پویا در تجاری سازی فناوری ها به کمک دانشگاه ها

مدیر کل کارآفرینی و تجاری دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد شبکه کارآفرینی در سطح استادان، کارمندان، دانشجویان و فارغ التحصیلان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، هفدهمین جلسه کمیته نظارت و ساماندهی مراکز رشد واحدهای فناور با حضور دکتر حامد افشاری مدیر کل کارآفرینی و تجاری سازی، دکتر داوود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از مدیران مراکز رشد واحدهای دانشگاهی امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر افشاری در این جلسه درخصوص راهبردهای اداره کل کارآفرینی و تجاری سازی گفت: توسعه پایدار و پویا در تجاری سازی فناوری های دانشگاه، بستر سازی و توسعه کیفی فناوری ها و ایجاد شبکه کارآفرینی دانشگاه از جمله راهبردهای این اداره کل است.

وی ادامه داد: برای توسعه پایدار و پویا در تجاری سازی فناوری ها، نیازمند توسعه و توانمندسازی مراکز رشد، توسعه کمی و کیفی واحدهای فناور، گسترش بازار محصولات فناورانه و تعاملات بین المللی هستیم.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ایجاد و توسعه مراکز شتاب دهنده ها، مراکز نوآوری در سطح دانشگاه، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری و توسعه و حمایت از حقوق مالکیت فکری از دیگر ضرورتهای توسعه پایدار و پویا در تجاری سازی است.

دکتر افشاری با تأکید بر بستر سازی و توسعه کیفی فناوری ها، خاطر نشان کرد: باید برای افزایش کیفی توسعه فناوری ها، بستر و زیرساخت مناسبی در سطح دانشگاه ایجاد و فناوری های جدید از طریق تقویت ایده پردازی و شناخت فرصت های نوآوری تولید شود.

وی از ایجاد شبکه کارآفرینی دانشگاه خبر داد و افزود: شبکه کارآفرینی در سطح استادان، کارمندان، دانشجویان و فارغ التحصیلان ایجاد و دروس مرتبط با کارآفرینی به منظور توانمندسازی دانشجویان سامان دهی می شود.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توانمندسازی استادان در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی، برگزاری نمایشگاه های اشتغال و کارآفرینی و فعال سازی مراکز رشد در حوزه کارآفرینی از راهکارهای ایجاد شبکه کارآفرینی دانشگاه است.

در ادامه این جلسه دکتر ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه ،گفت: ارتباط با صنعت و کسب منابع مالی جدید و تجاری سازی دو استراتژی مهم معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی باید در شأن دانشگاه آزاد اسلامی باشد، اظهار داشت: فعالیتها و برنامه های معاونت پژوهش و فناوری و مراکز رشد واحدهای دانشگاهی نقش تعیین کننده ای در تحقق شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی دارند.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از احیای مجدد سامانه آزاد اکسپو (سامانه فن بازار) خبر داد و افزود: این سامانه که حلقه اتصال بازار، صنعت و دانشگاه است، فعالیت خود را با ترکیب جدید که دانشگاه سهام بیشتری در آن دارد، شروع کرده است.

دکتر ثمری ادامه داد: هدف از ایجاد سامانه فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی برقراری ارتباط عملیاتی بین بخش صنعت، بازار و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی است.

202

کد خبر: 935669

وب گردی

وب گردی