نیاز به همدلی و همکاری است

استاندار گلستان گفت: برای اینکه امسال بتوانیم در خرید محصولات زراعی موفق عمل کنیم نیاز به همدلی و همکاری است.

به گزارش ایسکانیوز، سید مناف هاشمی، صبح شنبه در جلسه کارگروه خرید محصولات زراعی استان گلستان، اظهار کرد: برای اینکه امسال بتوانیم در خرید محصولات زراعی موفق عمل کنیم نیاز به همدلی و همکاری است.

وی افزود: برای برداشت محصول تا ۱۵ خرداد به مدت یک ماه فرصت باقی مانده که باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار گلستان گفت: استان گلستان باید به سمت‌وسویی حرکت کند که در برخی محصولات همچون جو و گندم رتبه اول را برخوردار باشد چراکه این توان در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، کشور به استان گلستان وابسته شده و دولت توجه زیادی نسبت به استان خواهد داشت.

هاشمی خواستار قیمت گذاری مجدد گندم توسط وزارت جهادکشاورزی شد و اظهار کرد: باید هماهنگی‌هایی با استان‌های خوزستان و فارس که بیشترین تولید گندم را دارند صورت گیرد و نامه‌ای در جهت افزایش قیمت گندم به رئیس‌جمهور زده شود تا این نگرانی به دولت و سازمان برنامه اعلام شود.

وی افزود: مدتی است که کشور با تورم مواجه بوده و نمی‌توان آن راندید گرفت، همان‌گونه که دولت برای ارز ستاد تشکیل می‌دهد می‌تواند برای گندم هم کمک کند.

استاندار گلستان گفت: وزارت جهاد کشاورزی در قیمت گذاری حق واقعی گندم را ادا نکرده است.

وی با بیان اینکه مراکز خرید گندم رابه سه دسته سبز، زرد و قرمز تقسیم خواهیم کرد، تصریح کرد: مراکز قرمز، مراکز متخلف و ممنوعه محسوب می‌شوند که حتی در بدترین شرایط از آن استفاده نخواهیم کرد.

هاشمی اظهار کرد: با توجه به اینکه تا زمان خرید فرصت باقی است ظرفیت‌های جدید در سطح استان شناسایی و در جلسه بعدی اعلام شوند.

وی تصریح کرد: شناسایی سرمایه‌گذاران در بخش سیلو یکی از کارهایی است که باید انجام شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌وجه کارکنان دولت اجازه ندارند خارج از بخش دولت از مراکز بخش خصوصی حقوقی دریافت کنند.

900/900

کد خبر: 935689

وب گردی

وب گردی