ارتقاء آمادگی پاسداران در عرصه‌های نظامی، امنیتی و معنوی

فرمانده کل سپاه و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بیانیه مشترکی به مناسبت روز عقیدتی سیاسی در سپاه، بر ارتقاء آمادگی پاسداران در عرصه‌های نظامی، امنیتی و معنوی تاکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به مناسبت «روز عقیدتی سیاسی در سپاه» بیانیه مشترکی صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

امسال در حالی آماده پاسداشت دوازدهم اردیبهشت، روز عقیدتی _ سیاسی در سپاه و سالروز شهادت حکیم فرزانه، استاد مرتضی مطهری می‌شویم که این روز با ولادت نورانی دُردانه هستی و قطب عالم امکان حضرت ولی‌عصر (عج) مصادف و همزمان گشته است؛ و این تقارن مقدس می‌تواند برای پاسداران حریم ولایت و پیروان اندیشه ناب و زلال مهدویت درس‌آموز و الهام بخش باشد. اندیشه‌ای که برای حفظ و انتقال آن به عصرها و نسل‌های آینده خون‌های پاک اندیشمندان مجاهدی همچون مطهری تقدیم گردید. شخصیتی که برای صیانت از اسلام راستین و بی‌پیرایه، آزارها، طعنه‌ها، تهمت‌ها و رنج‌های فراوانی را از سوی متحجران، منحرفان و منافقان به جان خرید و در این مسیر سرمایه جانش را نیز هدیه کرد تا از گوهر اندیشه اسلام ناب محمدی (ص) مراقبت نماید. اکنون ما وارثان این سرمایه بی بدیل که در قالب نظام اسلامی و حکومت مبتنی بر ولایت فقیه پیش روی ما چشم‌نوازی می‌کند و با توجه به حملات سخت و نرم دشمنان خارجی و داخلی، رسالت سنگینی بر دوش داریم، که باید خود را بسان شهید مطهری‌ها و شهدای مدافع حرم برای نبرد دائمی که ان‌شاالله به نابودی نظام سلطه و جبهه استکبار ختم خواهد شد و زمینه ظهور آن منجی بشریت را فراهم خواهد ساخت، آماده نموده و آمادگی و توان رزم‌مان را در جبهه نظامی، امنیتی و معنوی پیوسته ارتقاء ببخشیم.

از مجموعه‌های بصیرت افزا، معنویت بخش و مجاهد و انقلابی پرور در سپاه و نیز از عناصر کارآمد فکری و اخلاقی و عالمان عامل و اندیشمند در حوزه و دانشگاه و در مراکز تربیت و آموزش و سایر بسترهای تربیتی، انتظار می‌رود، با نقش آفرینی خود، در تربیت نسل عارف و آگاه، مومن و ولایتمدار، مجاهد و انقلابی در سپاه، به تحقق و پیاده‌سازی تدابیر و رهنمودهای مقام معظم فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) که محوری‌ترین آن در عرصه مکتبی، ارتقاء معنویت و بصیرت دینی و نیز تقویت روحیه جهادی و انقلابی و فرماندهان، پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های آنان است، کمک نمایند.

در پایان ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تقدیر از همه دست اندرکاران بالاخص فرماندهان، مدیران، اساتید و مربیان، توجه به نکات زیر را در برنامه ریزی‌های تربیتی - آموزشی یادآور می‌شویم:

۱. تداوم همکاری فی‌مابین فرماندهان و مسئولان محترم دو حوزه در همه مراحل برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها

۲. برگزاری فعال‌تر و مستمر شورای تربیت تعالی در همه سطوح و اتخاذ تصمیمات کاربردی برای اجرای برنامه‌ها

۳. استفاده از اساتید عالم، صاحب نفس، تاثیرگذار و تحول آفرین در رده‌ها و مراکز تربیتی و آموزشی

۴. کیفیت بخشی به برنامه‌های آمادگی معنوی بالاخص دوره‌های آموزشیار قرآن کریم در رده‌ها و مراکز

304

کد خبر: 935695

وب گردی

وب گردی