اولین طرح پتروشیمی با فاینانس چین آماده بهره برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان از آغاز بهره برداری پتروشیمی لردگان به عنوان اولین طرحی که با فاینانس چین تامین منابع مالی شده در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: پیشرفت ساخت این طرح تولید اوره و آمونیاک به 88 درصد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن زارعی‌فر، درباره آخرین وضعیت پیشرفت ساخت طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان، گفت: هم اکنون پیشرفت ساخت این طرح پتروشیمی به حدود 88 درصد رسیده و پیش بینی می شود امسال تولید اوره و آمونیاک در این طرح پتروشیمی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان با اعلام اینکه سرمایه گذاری این طرح 502 میلیون یورو و از محل بازگشایی خط اعتباری چین انجام شده است، تصریح کرد: خوراک این مجتمع، گاز طبیعی بوده که مجوز دریافت خوراک متان اخذ شده است.

او با اشاره به ثبت رکورد کار بدون حادثه در طرح پتروشیمی لردگان، اظهار داشت: لایسنس آمونیاک پتروشیمی لردگان از شرکت آمونیا کازاله سوئیس خریداری شده و دانش فنی تولید اوره هم از شرکت استامی کرن هلند تامین شده که از آخرین تکنولوژی‌های مربوطه بوده و به لحاظ محیط زیستی شرایط خوبی دارد و حداقل آلودگی را خواهد داشت

به گفته این مقام مسئول طرح پتروشیمی لردگان برای تولید یک میلیون و 650میلیون تن اوره طراحی و در دست اجرا است، یعنی خوراک طرح گاز طبیعی است که در واحد آمونیاک با ظرفیت تولید روزانه 2050 تن محصول تولید کرده و سپس محصول تولیدی آمونیاک با ظرفیت 3250 تن در روز به اوره تبدیل خواهد شد.

زارعی فرد، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود پس از تامین خوراک تولید اوره، سالانه حدود 70 هزار تن آمونیاک تولیدی مازاد قابل فروش باشد اما مابقی آمونیاک تولیدی صرف تولید محصول نهایی اوره خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی لردگان در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بالغ بر دو هزار و 300 نفر در این طرح تولید اوره و آمونیاک مشغول به کار بوده که 90 درصد افراد شاغل در این طرح بومی استان چهارمحال و بختیاری هستند.

403

کد خبر: 935712

وب گردی

وب گردی