حمایت از شرکت‌های دانش بنیان زیربنای حمایت از کالای ایرانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: علاوه بر تقویت و ارتقای بنیه فرهنگی دانشجویان و استادان تلاش برای بهبود مسائل اقتصادی دانشگاه با توجه به کمبود دانشجو از دیگر برنامه راهبردی دانشگاه خواهد بود کنترل و مدیریت هزینه‌ها نیز یک ضرورت بسیار مهم است .

دکتر سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت:درسال 97 مجموعه ی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی درجهت بهره برداری هرچه بهتر و بیشتر از ظرفیت های توسعه ای این استان فعال تر عمل خواهند کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیگیری جدی منویات مقام معظم رهبری در پیام آغاز سال 97 ایشان و نیز تلاش وپیگیری مطالبات کلی ایشان از آموزش عالی را باجدیت در راس همه ی برنامه های سال 97 قرار داده ایم گفت ستاد ویژه حمایت از کالای ایرانی در نخستین روز کاری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی تشکیل شد واعضای این ستادمنصوب شدند و در اولین جلسه ستاد مقرر شد راهبرد های کلی و نقشه راه فعالیت های این ستاد به سرعت طراحی و عملیاتی شود
وی افزود: خراسان جنوبی در عین حال که استانی محروم است و با خشکسالی شدید مواجه است اما در عین حال ظرفیتهای ارزشمندی برای توسعه دارد که اغلب مغفول واقع شده است و شناخت و معرفی این ظرفیت ها وظیفه دانشگاهیان است لذا یکی دیگر از مهمترین برنامه های کاری سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی در این استان شناسایی زمینه های جدید برای توسعه این منطقه خواهد بود که ان شاء ا... در این مسیر امیدوار به همکاری صمیمانه پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه هستیم چراکه اولین اقدام می تواند انجام پژوهش های لازم برای شناخت و معرفی و بهره برداری از پتاسیل های این استان باشد
دکتر سید حسن هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از مهم ترین مراکز تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر برای توسعه استان خراسان جنوبی برشمرد و گفت علی رغم اینکه دانش آموختگان این واحد دانشگاهی در همه ی بخش های دولتی و خصوصی منشاء خدمات زیادی در استان و حتی در سراسر کشور هستند. لیکن از این ظرفیت عظیم و بالقوه به صورت منسجم و هدفمند در جهت فرهنگ سازی و تمدن سازی و اقداماتی نظیر تعمیق و تحکیم فرهنگ کار در جامعه یا ترویج و گسترش اقتصاد دانش بنیان استفاده نشده است و برای ایفای این رسالت اقدامات جامع و موثری صورت نگرفته است.
وی در ادامه یکی از مهم ترین اقدامات برای رونق تولید و افزایش اشتغال در جامعه را گسترش فرهنگ کارآفرینی و ایجاد زمینه برای فراهم سازی یک ذهنیت کار آفرینانه در میان اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی برشمرد و گفت به نظر می رسد در این زمینه دانشگاههای ایران نتوانسته اند جریان سازی لازم برای ایجاد تعالی و رشد کار آفرینان دانشگاهی فراهم نمایند
البته با همت و تدبیر مسئولان عالی دانشگاه آزاد اسلامی قطعا چشم انداز بسیار امید بخشی فراهم شده است که خیرات و برکات زیادی برای کشور عزیزمان خواهد داشت و دانشگاه آزاد اسلامی نقش خود را در جامعه سازی جدی تر دنبال خواهد کرد
دکتر هاشمی افزود: علاوه بر تقویت و ارتقای بنیه فرهنگی دانشجویان و استادان تلاش برای بهبود مسائل اقتصادی دانشگاه با توجه به کمبود دانشجو از دیگر برنامه راهبردی دانشگاه خواهد بود کنترل و مدیریت هزینه‌ها نیز یک ضرورت بسیار مهم است .
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی افزود از آنجا که حمایت از تولید و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان زیربنای حمایت از کالای ایرانی است رایزنی‌های مختلفی با دستگاه‌های اجرایی استان و شخص استاندار محترم استان صورت گرفته است.

دکتر سید حسن هاشمی در ادامه گفت: در مدت کوتاه گذشته از سال جدید بیش از 1000 اصله نهال عناب کاشته شده است و مزرعه‌ای نیز آغاز به کار کرده است که در سال‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد. وی افزود در زمینه تولید برخی محصولات کشاورزی که استان ظرفیت‌های بالایی دارد نیز با توجه به پتانسیل هایی که هرکدام از شهرهای استان در زمینه هایی از قبیل پسته زیتون زرشک زعفران و... دارند فعالیت‌ها خوبی آغاز شده است.

202

کد خبر: 935738

وب گردی

وب گردی