رتبه چهارم خراسان شمالی در نرخ بیکاری پایین

استاندار خراسان شمالی گفت: این استان در زمره 4 استان دارای نرخ تک رقمی در کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا صالحی در دیدار صمیمی با تشکلات کارگری و کارفرمایی جامعه کار و تولید استان به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: سال گذشته با همکاری این قشر زحمتکش، استان رتبه چهارم در کاهش نرخ بیکاری و رتبه نخست در نرخ مشارکت اقتصادی را کسب کرد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در آمد سرانه استان حدود 60درصد سرانه درآمدی کشور است افزود: باید این درآمد را با کاهش خسارت مربوط به تنزیل اسناد خزانه، کشت جایگزین برای کشاورزان متضرر، ایجاد مشاغل پایدار در روستا ها و مناطق عشایری، تقویت بخش گردشگری به 75 درصد برسانیم.

وی با اشاره به شعار سال حمایت از کالای ایرانی گفت: محیط های علمی و عملی از یکدیگر جدایی ناپذیر هستند و همه بخش های کارگر ، کارفرما و مهارت آموزی را باید در کنار یکدیگر ببینیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 203تشکل مدنی قانونی در استان گفت: این تشکل ها 52واحد از پارسال بیشتر است و در این کارگاه ها از 5نفر به بالا مشغول به فعالیت هستند.

حسن نوری افزود: تشکل ها، با هدف رفع و کم شدن ناآرامی ها و مشکلات کارگران، سال گذشته برای 4هزار و 200نفر ساعت دوره آموزشی برگزار کردند.

در این نشست، تشکل های مختلف همچون کانون بازنشستگان، تشکلات کارگری و انجمن صنفی کارفرمایی حرفه ها، به بیان مشکلاتی همچون حمایت نشدن از کالاهای استانی از سوی مدیران و دستگاه های دولتی استان، تعاملات بیشتر با تشکلات کارگری و کارفرمایی در جلسات مختلف، دغدغه کارگران درخصوص امنیت معیشت و تشکل یابی پرداختند.

اینکه هم اکنون 98درصد قراردادها زیر یکسال است، پرداخت به موقع افزایش حقوق کارگران و همچنین پرداخت نشدن سه ماهه بیمه های تکمیلی هم دراین نشست اشاره شد.

901

کد خبر: 935749

وب گردی

وب گردی