دولت "روحانی " را دولتی انتقاد پذیر و دارای تحمل بالایی نمی دانم

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: این دولت را دولتی انتقاد پذیر و دارای تحمل بالایی نمی دانم؛ زیرا مشی دولت در راستای انتقاد پذیری نیست.

عبدالله ناصری کارشناس سیاسی و مدیرعامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز پیرامون عدم انتقاد پذیری دولت و برخورد قهری دولت با منتقدان گفت: من این دولت را دولتی انتقاد پذیر و دارای تحمل بالایی نمی دانم؛ زیرا مشی دولت در راستای انتقاد پذیری نیست.

وی افزود: به عقیده من اگردولت برای ایجاد فضا در جهت انجام گفتگو های ملی و سیاسی پیش قدم شود،یقیناً فضا برای طرح مسائل و نظرات منتقدان فراهم می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: جریان سازی این کار که همان ایجاد فضا برای بیان انتقادات و انجام گفتگو ها است برعهده وزارت کشور است چرا که این مقوله قدمی مهم و تاثیر گذار در روند تعاملات و پیشرفت در امور اجرایی کشور خواهد شد ضمن اینکه اگر این کارانجام شود ما شاهد آن خواهیم بود تا بسیاری از سوء تعبیر ها از بین رود.

ناصری با تاکید بر اینکه دولت تا کنون فضایی را برای بیان آراء عموم فراهم نکرده است خاطر نشان کرد: ضعف دولت در این زمینه بسیارمشهود است زیرا باید فضا را برای اظهارنظر رقبا و جریان های سیاسی اعم از موافق یا مخالف ایجاد کند؛ به همین دلیل این موضوع یک شکاف در جامعه ایجاد کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه همه افراد هنگامی که در مسند قدرت هستند باید نظر مخالف خود را نیز محترم شمرده و فضا را برای بیان نظرات آنها آماده کنند گفت: متاسفانه برخی از دولتمردان در هنگام برخورد با مردم و یا منتقدان خود ادبیاتی را به کار می برند که نه زیبنده خود و نه زیبنده مردم است و در واکنش به آن برخوردهای قهری از خود نشان می دهند.

مدیرعامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی در پایان تصریح کرد: به عقیده من؛ لازمه این امر این است که کارگزاران و دولت مردان کشور فضای صمیمی و گفتگو محوری را ایجاد کنند و هنگامی که در مسند قدرت هستند نسبت به جریان رقیب خود یا کسانی که در قدرت نیستند، فضای آزاد برای بیان انتقادات را فراهم کنند.

305

کد خبر: 935819

وب گردی

وب گردی