همایش حکمت مطهر با حضور چهره‌های شاخص

دوازدهمین همایش حکمت مطهر با حضور مصطفی محقق داماد، آیت الله اعرافی، حجت الاسلام محمدیان، علی مطهری و عزت اله ضرغامی، فردا به میزبانی دانشگاه صداوسیما برگزار خواهد شد.

دکتر مهدی موسوی مهر در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، با اعلام اینکه سلسله همایش های سالانه حکمت مطهر از سال 1383 در سازمان صداوسیما آغاز شده، گفت: در بازه زمانی سالهای ۹2 تا ۹۶ اجرای این همایش با وقفه مواجه شد اما از سال گذشته احیا شد تا به جایگاهی که در گذشته داشته و شایسته است برسد.

موسوی مهر از زمینه سازی‌ها برای بین المللی شدن این همایش خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سال آینده صدمین سال تولد استاد شهید مطهری و چهلمین سال شهادت ایشان است، امید داریم این همایش را به صورت بین المللی و با چارچوب علمی‌تر برگزار کنیم. فراخوان ارسال مقاله دهیم و پس از دریافت مقالات و طی روند ارزیابی، یک همایش کاملاً دانشگاهی و پژوهشی برگزار نماییم.

وی با اشاره به اینکه اساتید دعوت شده به این همایش در خصوص اندیشه های آیت الله مطهری پژوهشهای علمی معتبر انجام دادند، گفت: آقایان دکتر سید مصطفی محقق داماد، حجت الاسلام محمدیان رییس محترم نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها، حجه الاسلام و المسلمین اعرافی رییس حوزه های علمیه، ضرغامی، علی مطهری و جمعی دیگر از اساتید دانشگاه از سخنرانان این همایش خواهند بود.

دبیر دوازدهمین همایش حکمت مطهر در خصوص شرکت کنندگان این همایش اظهار داشت: افرادی که برای شرکت در این همایش به صورت هدفمند انتخاب شدند از جامعه المصطفی، جامعه الزهرا، طلاب حوزه علمیه تهران، دانشجویان دانشگاه های تهران و علامه طباطبایی و نیز برخی از کسانی که با بنیاد شهید مطهری همکاری دارند، دعوت شدند و در کنار این ها بخش قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه صدا و سیما حضور خواهند داشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما در خصوص محورهای برگزاری دوازدهمین همایش حکمت مطهر گفت: با توجه به نزدیکی به ایام مبارک نیمه شعبان موضوع و محور اصلی این همایش «مهدویت» انتخاب شده است و حدود نیمی از سخنرانان در این حوزه به ارائه آرای خود خواهند پرداخت.

وی افزود: برای این همایش حوزه هایی انتخاب شده که هم جامعه به آن احتیاج دارد و هم کمتر به آن پرداخته شده است. مثل مسائل حوزه زنان در آثار شهید مطهری که در بخشی از این همایش به آن پرداخت خواهد شد.

موسوی مهر گفت: متن سخنرانی های همایش یازدهم که در سال گذشته برگزار شد، امسال در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت و سخنرانی‌های همایش امسال یعنی همایش دوازدهم نیز گردآوری و چاپ خواهد شد.

مدیر گروه دروس عمومی و معارف اسلامی دانشگاه صداوسیما با بیان این که آثار شهید مطهری سرمنشأ برکات زیادی است، افزود: ما هر زمان در مبانی و باورها دچار معضل و مشکل شدیم با مراجعه به افکار و اندیشه های شهید مطهری به صورت ریشه ای و بنیادی پاسخ گرفته ایم و این شاید به خاطر خلوص عمل و اندیشه این شهید بزرگوار باشد.

دوازدهمین همایش سالانه حکمت مطهر دوشنبه دهم اردیبهش 97 به میزبانی دانشگاه صداوسیما برگزار خواهد شد. از برنامه های جنبی این همایش می توان به حضور و استقرار انتشارات صدرا ناشر اختصاصی آثار شهید مطهری و شرایط ویژه خرید آثار وی اشاره کرد.

203

کد خبر: 935825

وب گردی

وب گردی