سالیانه 200 دانشجوی پزشکی در زاهدان تربیت می شود

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تربیت فوق تخصص چشم، انجام پیوند کلیه و قرنیه، جراحی قلب، داشتن هفت فوق تخصص گوارش و چهار فوق تخصص خون و سرطان در زاهدان، رادیوتراپی و تربیت سالانه 200 دانشجوی پزشکی و 80 دستیار تخصص از اقدام‌های این دانشگاه است.

‌دکتر میری علی آبادی گفت: این دانشگاه 450 عضو هیئت علمی و 6 دانشکده دارد که در 12 رشته، متخصص تربیت می کند تا حداقل 30 درصد نیروی بومی باشند و کمبود پزشک نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: رعایت اصول خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی در 4 محور تغذیه مناسب، فعالیت بدنی کافی، پرهیز از مصرف دخانیات و رعایت اصول بهداشت روان روند ابتلا‌ به بیماری‌های مزمن غیر واگیر را کنترل خواهد کرد و رعایت اصول خود مراقبتی توسط مادران علاوه بر حفظ سلامت خود آنها، به ترویج رفتارها و سبک زندگی سالم در خانواده و جامعه خواهد شد.

وی همچنین به بحث مراقبت پرستاری نیز اشاره کرد و افزود: درحال حاضر7 مرکز مراقبت پرستاری در منزل از دانشگاه موافقت اصولی دریافت کرده‌اند که سه مرکز فعال و به خدمات رسانی به بیماران می‌پرازد.

علی آبادی گفت: مراقبت پرستاری در منزل باعث افزایش کیفیت مراقبت از بیمار، پیشگیری از بسترهای غیرضروری، کاهش هزینه‌های درمان نسبت به بیمارستان‌ها و هزینه هتلینگ، کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی، ارتقاء ایمنی و احترام بیمار، آسایش و اطمینان بیمار و خانواده و بازگشت سریع‌تر بیمار به زندگی عادی و روحیه سالم‌تر و شاداب‌تر بیمار می‌شود.

ایسنا

700

کد خبر: 935845

وب گردی

وب گردی