حمایت از واحدهای فناور و دانش بنیان در دانشگاه آزاد واحد ارومیه

رییس دانشگاه آزاد ارومیه گفت: حمایت از کالای ملی راهکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برای پیوند دانشگاه و صنعت است.

محمد پور یوسف، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز در خصوص نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: تعدادی از موارد حمایت، مربوط به خرید اقلام مورد استفاده در دانشگاه است.
پور یوسف ادامه داد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری به تمامی واحدهای استان ابلاغ کردیم که از اقلام ایرانی استفاده کنند که حتی این اقلام شامل نوشت افزار هم می شود همچنین مقرر شد در خصوص خرید تجهیزات آزمایشگاهی در صورت وجود مشابه ایرانی آن از تجهیزات ایرانی استفاده کنیم در همین راستا در قسمت‌های پژوهش از واحدهای فناور و دانش بنیان حمایت کنیم و بر روی کارها و مسائل تحقیقاتی مربوط به داخل کشور توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد ارومیه در خصوص مشکل کاهش دانشجو در برخی رشته‌ها و ارتباط دانشگاه و صنعت و افزایش درآمدهای غیر شهریه ای گفت: اکثر واحدهای استان توان سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌ها و یا موسسات سرمایه گذاری را ندارند که لازم است استفاده از منابع دانشگاه به کمک سرمایه گذاری خارجی در دانشگاه باشد و اهداف متفاوت به دنبال خواهد داشت که اول ورود سرمایه از خارج به دانشگاه است و دوم منابع راکد فعال خواهد شد.
وی در ادامه گفت: در مرکز و جنوب استان از امکانات ویژه برخوردار هستیم که در همین راستا در هفته گذشته نشستی با تعدادی از ارگان ها برای آگاه کردن آنها از منابع و امکانات خود در سطح استان داشتیم که اگر بتوانیم از آنها نتیجه بگیریم می تواند برای دانشگاه یک راهکار کلیدی باشد.
پوریوسف افزود: استفاده از منابع خارجی برای فعال کردن امکانات راکد باعث اشتغال‌زایی و درآمد زایی می شود که هم به نفع طرف سرمایه گذار و هم دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد ارومیه تصریح کرد: با توجه به یکی از صحبت های دکتر ولایتی در خصوص مشکل دریاچه ارومیه برای احیای دریاچه، طرح‌ها و پروژه‌های آماده کردیم و تعدادی از طرح های تحقیقاتی به صورت عملی به دریاچه ارومیه ورود پیدا کرده اند.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 935866

وب گردی

وب گردی