آشوری: برای اعزام امیدها، مشکل مالی داشتیم /نوجوانان را فرستادیم چون شانس سهمیه المپیک داشتند/ کتیرایی نظرش را گفته اما جوابش را نمی‌دهم

دبیر فدراسیون کاراته گفت: مسابقات امیدها در اوکیناوا، یکی از جزایر ژاپن برگزار شده و هزینه بلیت و اعزام بازیکنان، رقم چشمگیری را شامل می شود.

محسن آشوری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد عدم اعزام تیم‌های امید کشورمان به مسابقات کاراته قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات امید مثل رقابت های سایر رده ها از اهمیت و ویژگی خاص خود برقرار است ولی برای اعزام به مسابقات، مشکلی بر سر راه داشتیم که باید به نحوی مدیریت شده و مسیر، هموار می شد. شانس مدال آوری ما هم چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان در رده امیدها بسیار بیشتر از سایر رده ها مثل نوجونان و جوانان بود و امیدهای ما این ادعا را در مسابقات قزاقستان ثابت کردند. اگر نتایج ما در مسابقات آسیایی قزاقستان در سال 1396 را ببیند، به صحت صحبت های من پی می برید.

وی ادامه داد: مشکل ما در راه اعزام امیدها، مشکل مالی بود که مسئله بسیار مهمی به شمار می رود. اعتبارات ما مشخص است. همچنین مسابقات در اوکیناوا، یکی از جزایر ژاپن برگزار شده و هزینه بلیت و اعزام بازیکنان، رقم چشمگیری را شامل می شود. از سوی دیگر هنوز در اوایل سال قرار داریم و منابع مالی فعال و فراهم نشده و طبیعتا اسپانسری نیز وجود ندارد.

دبیر فدراسیون کاراته تصریح کرد: ما تیم جوانان را اعزام کردیم چرا که تیم جوانان باید برای کسب سهمیه المپیک آرژانتین بجنگد و یکی از راه های کسب سهمیه و افزایش رنکینگ، مسابقات ژاپن بود که ضریب بسیار بالایی دارد.

آشوری درباره اینکه چرا تیم نوجوانان را نیز اعزام می کنند اما امیدها را نبرده اند، گفت: سن بعضی از نوجوانان ما به المپیک 2018 بوئنوس آیرس می رسد و در مرحله پایانی که مسابقات در کرواسی برگزار می شود، می توان برای رقابت های آرژانتین، سهمیه گرفت، در هر وزنی مجاز هستیم دو شرکت کننده اعزام کنیم تا سهمیه کسب کنیم، لذا نوجوانان را هم با جوانان اعزام کردیم تا اگر موفق به کسب مدال شدند، همراه با جوانان به مسابقات کرواسی اعزام شوند و شانس خود را برای کسب سهمیه، افزایش دهند.

وی در واکنش به صحبت های علیرضا کتیرایی، مربی پیشین تیم ملی که هوای کاراته ایران را ابری دانسته، خاطرنشان کرد: علیرضا کتیرایی از قهرمانان و مربیان خوب و سرمایه های کشور ماست ولی ترجیح می دهم در مقام پاسخگویی برنیایم. او نقطه نظرش را گفته و نظرش نیز محترم است، کما اینکه دیگران نیز می توانند نظر خود را بیان و ما را قضاوت کنند و این موضوع به خودشان ارتباط دارد.

604

کد خبر: 935896

وب گردی

وب گردی