خوش‌خبر: تیم ایران با ترکیبی متفاوت به مصاف چین، روسیه و برزیل می‌رود/ تیم ملی «ب» مستقل آماده خواهد شد

سرپرست تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم ایران با ترکیبی متفاوت در هفته سوم به مصاف تیم‌های چین، روسیه و برزیل می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، امیر خوش‌خبر با بیان اینکه لیگ ملت های والیبال سال جاری در شرایط بسیار سختی برای تیم ها برگزار می‌شود، گفت: والیبال ایران از بازیکنان حرفه‌ای سود می‌برد و امیدوارم ملی پوشان به رغم فشردگی مسابقات، برای حضور شایسته در این رقابت‌ها مشکلی نداشته باشند.

خوش خبر افزود: به همین دلیل برنامه‌ریزی حضور ایران در این مسابقات از دی ماه سال 96 با انجام کارهای مربوط به ویزای آمریکا شروع شد و تعدادی از بازیکنان به رغم دیدارهای لیگ برتر به دبی سفر کردند.

وی به شروع تمرینات تیم ملی از 14 فروردین ماه اشاره کرد و گفت: سرمربی تیم ملی با رصد عملکرد بازیکنان در لیگ برتر بهترین‌ها را به اردوی تیم ملی دعوت کرد و این تمرینات تا 26 اردیبهشت ماه در تهران ادامه خواهد داشت.

سرپرست تیم ملی ادامه داد: تیم ایران روز چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه با 16 بازیکن و 12 نفر کادر فنی و همراه راهی صربستان می‌شود و در مدت یک هفته اقامت در این کشور دو دیدار دوستانه و تدارکاتی با تیم ملی بزرگسالان صربستان برگزار می‌کند. همچنین در این مدت آخرین مرحله تمرینات تیم ملی در دو نوبت صبح و عصر نیز پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه تیم ملی روز دوم خردادماه با 14 بازیکن راهی شهر «روئن» فرانسه می‌شود تا در هفته نخست لیگ ملت های والیبال به ترتیب به مصاف تیم‌های فرانسه، استرالیا و ژاپن برود، گفت: بعد از پایان اردوی صربستان دو بازیکن به تهران بازخواهند گشت تا تمرینات آماده سازی خود را در گروه «ب» پیگیری کنند.

خوش خبر تصریح کرد: تیم ملی والیبال ایران در دومین هفته (11 تا 13 خرداد) دور مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال در شهر «سن خوان» آرژانتین به مصاف تیم‌های آرژانتین، ایتالیا و کانادا می‌رود. سفر از فرانسه به آرژانتین طولانی مدت و سخت خواهد بود زیرا باید علاوه بر خطوط بین المللی از پروازهای داخلی این کشور نیز استفاده کنیم. ملی پوشان ایران یک هفته نیز در کشور آرژانتین خواهند بود.

وی شهر «اوفا» در کشور روسیه را میزبان تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال (18 تا 20 خرداد) معرفی کرد و گفت: پنج تا شش بازیکن ترکیب اصلی ایران از آرژانتین برای ریکاوری راهی تهران می‌شوند و از بازیکنان تیم ملی «ب» به همین تعداد بازیکن در تیم ملی جایگزین می‌شوند. به همین دلیل تیم ایران با ترکیبی متفاوت در هفته سوم به مصاف تیم‌های چین، روسیه و برزیل می‌رود.

سرپرست تیم ملی والیبال درباره هفته چهارم لیگ ملت های والیبال (25 تا 27 خرداد) گفت: تیم ملی از روسیه سفر طولانی و سختی نیز به شیکاگو آمریکا دارد و بازیکنانی که برای استراحت به تهران آمده بودند نیز در آمریکا به تیم ایران ملحق خواهند شد. ملی پوشان در این هفته به ترتیب به مصاف تیم‌های آمریکا، صربستان و لهستان می‌رود.

وی در ادامه گفت: تیم ملی بالافاصله بعد از مسابقه با لهستان در شیکاگو، این شهر را برای بازگشت به تهران ترک می‌کند اما به دلیل دوری مسافت شاید دیرتر از دیگر تیم‌های شرکت کننده در دیدارهای هفته پنجم به تهران برسیم. باید قبول کنیم که لیگ ملت‌های والیبال امسال شرایط بسیار سختی دارد، اما ملی پوشان ایران نیز شرایط خوبی دارند و از نظر حرفه‌ای برای این مسابقات آماده هستند.

خوش خبر ادامه داد: اگر برنامه‌های تیم ملی به خوبی پیش رود و در پنج تیم برتر جدول لیگ ملت های والیبال قرار بگیریم، به مرحله نهایی صعود خواهیم کرد که این رقابت‌ها در فرانسه برگزار می‌شود و ملی پوشان بعد از بازی های تهران باید راهی فرانسه شوند.

وی تاکید کرد: اگر تیم ملی والیبال ایران به مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال صعود نکرد، چند روزی به بازیکنان استراحت داده خواهد شد و سپس تمرینات آماده سازی برای رقابت‌های قهرمانی جهان شروع می‌شود که این تمرینات در یک گروه و در تهران شروع می‌شود. تیم ملی «ب» نیز به صورت مستقل برای رویدادهای پیش رو مانند بازی‌های آسیایی جاکارتا و جام کنفدراسیون والیبال آسیا آماده خواهد شد.

سرپرست تیم ملی والیبال درباره آخرین وضعیت امیرحسین اسفندیار نیز گفت: اسفندیار بازیکن آینده دار والیبال ایران است و از استعداد خوبی نیز برخوردار است. مشکلی که برای این بازیکن پیش آمد، در تمرینات تیم ملی اجتناب ناپذیر است. ایگور کولاکوویچ به رغم میل باطنی و برای اینکه نظم و انضباط در تیم حکفرما باشد، تصمیم گرفت این بازیکن را از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال کنار بگذارد.

وی تاکید کرد: اسفندیار همچنان در تمرینات حضور دارد و با انگیزه نیز در تمرینات شرکت می‌کند. امیدوارم این مسایل این بازیکن را دلسرد نکند و همچنان با انگیزه به رشد خود در والیبال ادامه دهد.

602

کد خبر: 935985

وب گردی

وب گردی