منبع اصلی تعلیم و تربیت باید قرآن باشد

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش گفت: تدوین کتاب‌های درسی توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بدون تعامل با حوزه ابتدایی و ارائه محتوای آموزشی برای دانشجومعلمان ابتدایی بدون دخالت این حوزه از جمله چالش‌های این معاونت است.

به گزارش ایسکانیوز، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید وزیر آموزش و پرورش از بخش‌های مختلف معاونت آموزش ابتدایی در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان،گفت: منبع اصلی تعلیم و تربیت باید قرآن باشد و بر اساس آموزه‌های قرآنی، تربیت نباید فردی باشد، بلکه باید جمعی باشد زیرا تمام دعاهای قرآنی به صورت جمع آورده شده و این نشان‌دهنده جمع بودن امر تربیت است.

وی «شادی» و «حق انتخاب داشتن» را دو امر ضروری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی برشمرد و افزود: نه تنها مهارت‌های زندگی باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود بلکه سایر دانش‌ها نیز باید در قالب مهارت‌ها آموخته شود.

حکیم‌زاده، «احترام به معلم» را سومین رکن برنامه‌های حوزه ابتدایی عنوان و اعلام کرد: طرح کارآمد با هدف توانمندسازی معلمان در 88 مدرسه و در 3 استان در حال اجراست، در این طرح مدیران تنها تسهیل کننده و هدایت‌گر هستند و معلمان خود در خصوص این برنامه تصمیم می‌گیرند.

وی رقابت‌زدایی از طرح‌ها را امری ضروری دانست و ادامه داد: تدوین کتاب‌های درسی توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بدون تعامل با حوزه ابتدایی، ارائه محتوای آموزشی برای دانشجومعلمان ابتدایی بدون دخالت این حوزه و عدم تخصیص اعتبارات کافی به ابتدایی، از جمله چالش‌های معاونت آموزش ابتدایی است.


فارس
706

کد خبر: 936012

وب گردی

وب گردی