مدیران بدانند که شوراها رقیب ما نیستند/ با حفظ احترام به آن‌ها پاسخ دهند

استاندار قزوین گفت: مدیران بدانند که شوراها رقیب ما نیستند، بلکه همراه و همکار ما هستند، تقسیم‌کار صورت گرفته به معنای این نیست که باهم رقابت کنیم، دستگاه‌ها به خواسته‌ها شورا توجه کنند و با حفظ احترام به آن‌ها پاسخ دهند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالمحمد زاهدی در گرامیداشت روز شورا که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: مشارکت در اداره امور و حاکمیت بر سرنوشت از دیرباز به‌عنوان محور در نهضت مشروطیت شکل گرفت .

وی افزود: انقلاب به رهبری امام (ره) این حرکت را دنبال کرد اگر قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دقت کنیم یکی از مواردی که امام بر روی آن تأکید داشت و می‌توان گفت بر روی آن وسواس داشت نقش مردم در اداره و حکومت کشور بود.

استاندار اظهار کرد: در همه انقلاب‌ها افرادی که در رأس انقلاب بودند شکل و محتوا را تعیین می‌کردند اما برای اولین بار در تاریخ بعد از نظام پادشاهی، مردم محتوا را انتخاب کردند، همه مردم با شعار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی به صحنه آمدند و برای جمهوری اسلامی انقلاب کردند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی در حالی انتخاب شد که امام در جایگاهی بود که هر دستوری می‌دادند مردم قبول می‌کردند بنابراین آگاهانه و با مشارکت مردم این انقلاب شکل گرفت.

زاهدی با اشاره به اهمیت شوراها تصریح کرد: باید روال کار شوراها را تسهیل کرد، می‌شود برخی مصوبات شورا را با کارهای دستگاه‌های اجرایی تطبیق داد، ولی در کل بین مصوبات شورا و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی تناقض وجود دارد.

وی افزود: بین این دو مسئله باید قانون مصوبه بدهد تا برخی از مصوبات شوراها را دستگاه‌های اجرایی انجام دهند، قانون مالیات‌ بر ارزش‌افزوده نیز نیاز به اصلاح دارد، چراکه مالیات بر اساس دریافتی ما تعیین می‌شود، این یک ضعف است که ما آن را قبول داریم، هم‌چنین امور بیمه شوراها و حقوق آن‌ها مسائلی است که نیاز به قانون صریح دارد درواقع بخش عمده مشکلات نیاز به اصلاح قانون دارد.

استاندار قزوین تأکید کرد: مدیران بدانند که شوراها رقیب ما نیستند، بلکه همراه و همکار ما هستند، تقسیم‌کار صورت گرفته به معنای این نیست که باهم رقابت کنیم، دستگاه‌ها به خواسته‌ها شورا توجه کنند و با حفظ احترام به آن‌ها پاسخ دهند.

وی خاطرنشان کرد: به رأی مردم برای شورا احترام بگذاریم و توجه کنیم ارتباط با شورا درواقع ارتباط با مردم است.

زاهدی در پایان با اشاره به بحران آب در استان یادآور شد: با توجه به پایین بودن میزان بارندگی و افزایش نشست‌ها مشکل آب در استان جدی است که باید در خصوص آن فکری کنیم، هم‌چنین یکی از معضلات ما سرمازدگی است که اخیراً اتفاق افتاد و خسارت زیادی به بار داشت به‌طوری‌که میزان این خسارت قابل‌پیشگیری و جلوگیری بود.

کد خبر: 936028

وب گردی

وب گردی