از لایحه قیمت‌های سال 97 تاکسیرانی تا پرداخت کرایه به صورت الکترونیکی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان سال جاری پرداخت کرایه تاکسی‌ها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن پورسیدآقایی در حاشیه پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران در باره افزایش قیمت کرایه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی گفت: امروز لایحه قیمت‌های سال 97 تاکسیرانی،‌ اتوبوسرانی و مینی‌بوس به ترتیب به تصویب اعضای شورا رسید.

وی‌ ادامه داد: به طور میانگین 12.5 درصد نرخ کرایه اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس در شهر تهران افزایش یافته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره کارت‌های مدت‌دار افزود: کارت‌های مدت‌دار برای مترو است و به دلیل اینکه در خصوص بی‌آر‌تی نمی‌توان بین ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های خصوصی و عمومی تفکیکی در نظر گرفت، کارت‌های تخفیف‌دار مدت‌دار برای اتوبوس‌رانی تعریفی ندارد.

پورسیدآقایی افزود: با توجه به اینکه بیش از 600 خط تاکسی در شهر تهران فعالیت می‌کنند،‌ افزایش 12.5 درصدی کرایه برای این افراد در نظر گرفته شده که اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاکسی‌های گردشی نیز موظف به نصب تاکسی‌متر شدند و به شرط نصب این دستگاه‌ می‌توانند نسبت به افزایش قیمت اقدام کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: در خطوط ثابت نیز به دنبال پرداخت کرایه به صورت الکترونیکی هستیم، کدی در داخل تاکسی قرار می‌گیرد که با آن کد و کارت در سازمان تاکسیرانی تهران تعریف خواهد شد.

پورسیدآقایی بیان داشت: تاکنون پرداخت الکترونیکی در 300 تاکسی به صورت پایلوت آغاز شده است و تا پایان سال 97 پرداخت الکترونیکی در تمام تاکسی‌ها انجام می‌شود.

وی درباره آغازبه‌کار نمایشگاه کتاب در مصلای تهران نیز افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلا می‌تواند سرآغاز فصل جدید و یا بستن یک پرونده باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: تمهیدات لازم ازجمله خطوط تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو را برای نمایشگاه کتاب آماده کرده‌ایم تا شهروندان بتوانند به‌راحتی و با استفاده از حمل و نقل عمومی به نمایشگاه مراجعه کنند.

پورسیدآقایی تصریح کرد: در صورتی‌که برگزاری نمایشگاه کتاب مشکلات ترافیکی شهر را افزایش دهد، قطعاً برای سال‌های آینده به نحو دیگری عمل خواهد شد.

وی درباره اجرای طرح ترافیک در سال جاری افزود: از شنبه هفته آینده طرح ترافیک اجرایی خواهد شد و سهمیه‌ها برای دستگاه‌های مختلف مشخص و انجام شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره طرح ترافیک خبرنگاران نیز اظهار داشت: 2000 مجوز را با تخفیف ویژه برای خبرنگاران در نظر گرفته‌ایم که از روز گذشته به همه رسانه‌ها مدارک لازم را ارائه کرده‌ایم تا فردا از میان خبرنگارانی که تأیید شده‌اند، وارد سایت شوند.


فارس


706

کد خبر: 936039

وب گردی

وب گردی