بسیاری از فرصت‌های شغلی در اختیار اتباع بیگانه است

فرماندار سراوان با بیان این که در شهرستان سراوان بسیاری از فرصت‌های شغلی در اختیار اتباع بیگانه است، گفت: برای جایگزین کردن شهروندان سراوان در این مشاغل لازم است مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم به افراد ارائه کند.

به گزارش ایسکانیوز، درویش نارویی در کارگروه کار و کارگر شهرستان سراوان افزود: شرکت‌های مشغول در پروژه سد ماشکید سفلی وظیفه‌ دارند جهت تأمین نیروی انسانی موردنیاز خود از نیروهای بومی استفاده نمایند و حقوق کارگران را نیز به‌موقع پرداخت کنند.

وی در ادامه گفت: در شهرستان سراوان 50 هزار نفر از جمعیت کارگری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اما آمار قابل‌توجهی در این شهرستان وجود دارد که از هرگونه خدمات بیمه‌ای بی‌بهره‌اند.

فرماندار سراوان تصریح کرد: آشنا نبودن جامعه کارگران به حقوق خود و استفاده سو کارفرماها از این قشر باعث تضییع حق‌وحقوق آن‌ها شده است.

نارویی از دستگاه‌های متولی خواست تا با شناسایی افرادی که با کمترین حق و دستمزد به کار گرفته می‌شوند و هیچ‌گونه حق بیمه‌ای دریافت نمی‌کنند، نسبت به برخورد با کارفرمایان جهت احقاق حق آن‌ها اقدام نمایند و به جامعه کارگری آموزش‌های لازم جهت آشنایی با حق‌وحقوق خودشان داده شود.

فرماندار سراوان تصریح کرد: در شهرستان سراوان بسیاری از فرصت‌های شغلی در اختیار اتباع بیگانه هستند که برای جایگزین کردن شهروندان سراوان در این مشاغل لازم است مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم به افراد ارائه نماید.

نارویی تأکید کرد: در راستای حمایت از جامعه کارگری، باید تیمی متشکل از ادارات مرتبط تشکیل و جهت بازدیدهای مستمر و شناسایی افراد بکار گرفته‌شده از اتباع خارجی به کار گرفته شود و با کارفرماهایی که از تبعه‌های بیگانه در مشاغل استفاده می‌کنند برخورد قاطع صورت گیرد.

901/900

کد خبر: 936132

وب گردی

وب گردی