بارش باران هوای تهران را سالم کرد

بارش باران در تگرگ روز گذشته در پایتخت، هوا را سالم کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، می گویند باران بهاری خوب است، تگرگ و باران روز گذشته که توسط سازمان هواشناسی نیز پیش بینی شده بود ، اگر چه منجر به آبگرفتگی در پایتخت و ترافیک سنگین در معابر شد اما هر چه غبار بود از دل آسمان شست.

بر اساس این گزارش، شاخص وضعیت کیفی پایتخت در ساعت 8 صبح روز گذشته 98 و در شرایط سالم قرار داشت اما میزان غلظت ذرات آلاینده کمتر از 2.5 میکرون نیز در ساعت 11 از حد سلامت فراتر رفت و با میزان 111، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار گرفت.

این در حالی است که در ساعت 11 صبح روز گذشته، میزان ذرات کمتر از 10 میکرون 79، منو اکسید کربن 25، اوزون 42 ، نیتروژن دی اکسید 57 و گوگرد دی اکسید 10 بوده است .اما در ساعت 11 امروز میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 72 ، میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 51 ،گوگرد دی اکسید 11،نیتروژن دی اکسید 54، اوزون 39 و منو اکسید کربن 23 بوده است.

با یک نگاه ساده می توان دریافت میزان غلظت اکثر ذرات آلاینده هوا با بارش باران کاهش یافته و همین امر منجر به بهبود کیفیت هوای پایتخت شده است.

گفتنی است شاخص کیفی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز 77 و در شرایط سالم قرار دارد.همچنین شاخص کیفی 24 ساعت گذشته منتعی به ساعت 11 صبح امروز نیز 72 و در شرایط سالم قرار دارد.

تنها وضعیت ایستگاه شهر ری ناسالم است

نقشه زیر بیانگر شاخص آنلاین هوای پایتخت در ساعت 11 صبح دهمین روز اردیبهشت ماه است:

نقشه فوق بیانگر آن است که در حال حاضر تنها ایستگاه شهرداری منطقه 20 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد. همچنین ایستگاه اقدسیه نیز در شرایط پاک قرار گرفته است. گفتنی است باقی ایستگاه های پایتخت در شرایط سالم قرار دارد.

701

کد خبر: 936134

وب گردی

وب گردی