قیمت جهانی نفت کاهش یافت

در حالی که افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نشان دهنده افزایش بیشتر تولید نفت این کشور در آینده نزدیک دارد، قیمت نفت امروز کاهش داشت، اما قیمت نفت همچنان در نزدیکی بالاترین رقم های بیش از ۳ سال گذشته باقی ماند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حالی که افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا نشان دهنده افزایش بیشتر تولید نفت این کشور در آینده نزدیک دارد، قیمت نفت امروز کاهش داشت، اما قیمت نفت همچنان در نزدیکی بالاترین رقم های بیش از 3 سال گذشته باقی ماند و در مسیر ثبت دومین افزایش ماهیانه متوالی قرار دارد.

نگرانی ها از احتمال بازگشت تحریم های امریکا علیه ایران و همچنین تداوم اجرای توافق کاهش تولید توسط اوپک و روسیه در طی هفته های اخیر موجب رشد قابل توجه قیمت نفت شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 39 سنت، معادل نیم درصد کاهش به 74 دلار و 25 سنت رسید. قیمت نفت برنت هفته گذشته تا 75 دلار و 47 سنت بالا رفت که بیشترین رقم ثبت شده از نوامبر 2014 تاکنون بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 21 سنت معادل حدود 0.3 درصد کاهش به 67 دلار و 89 سنت رسید.

موسسه بیکر هاگز اعلام کرد، شرکت های حفاری آمریکایی در طی هفته منتهی به 27 آوریل تعداد 5 سکو به سکوهای حفاری نفتی خود اضافه کرده و کل سکوهایشان را به 825 مورد رسانده اند که بالاترین رقم از مارس 2015 تاکنون به شمار می رود.

آنتونی هدریک، تحلیلگر بازار انرژی در این باره گفت: «هرچند تعداد کل سکوهای حفاری نفتی آمریکا 5 مورد افزایش یافته، اما تعداد سکوها در میدان مهم پرمیان یک مورد کاهش داشته است.»

میزان تولید نفت امریکا از اواسط سال 2016 تاکنون بیش از 25 درصد افزایش یافته و به رقم بی سابقه 10.59 میلیون بشکه در روز رسیده است. همچنین اختلاف قیمت نفت خام آمریکا با نفت برنت دریای شمال در طی 2 ماه گذشته بیش از 2 برابر شده و از 3 دلار در آغاز ماه مارس به بیش از 6 دلار رسیده است. این عامل سبب افزایش اقبال تجار نفتی به خرید نفت خام آمریکا شده است.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 936150

وب گردی

وب گردی