آرزومندی: استعدادیابی وظیفه فدراسیون نیست/ باید نظام مسابقاتی داشته باشیم

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان گفت: استعدادیابی وظیفه فدراسیون نیست بلکه فدراسیون باید یک ساختار مسابقاتی ایجاد کند و متولی مسابقات باشد و بحث استعدادیابی را به باشگاه واگذار کند.

علی آرزومندی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد انتخابش به عنوان سرمربی جدید تیم بسکتبال نوجوانان ایران اظهار داشت: تیم بسکتبال نوجوانان ایران از دو سال پیش توسط آقای رضا محمدی منش و همکارانش تشکیل شد و زحمت زیادی هم برای استعدادیابی و انتخاب بچه ها کشیدند.

وی ادامه داد: در مرداد ماه مسابقات نوجوانان قهرمانی غرب آسیا را در پیش داریم و زمان خیلی کمی برای انتخاب بازیکنان این رده سنی در این مقطع زمانی در اختیار ماست. از سوی دیگر امتحانات بچه ها بین 25 اردیبهشت تا 15 خرداد برگزار می شود و به همین دلیل در یک بازه زمانی 15 روزه، 3 اردوی شناسایی 20، 25 نفره برگزار می کنیم و 70 نوجوان را مورد بررسی قرار می دهیم.

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان تصریح کرد: بعد از امتحانات، بنا بر فیلم ها و تحلیل های انجام شده از 70 نوجوان، تعداد را به 20 نفر می رسانیم، بعد حدود یک ماه تا یک ماه و نیم زمان داریم تا تیم را برای مسابقات غرب آسیا آماده کنیم.

آرزومندی در واکنش به عملکرد ضعیف تیم نوجوانان در سال های گذشته و ناکامی با نناد ترونیچ، مربی صربستانی گفت: تلاش می کنیم به شرایط ایده آل برسیم و به موفقیت دست پیدا کنیم. به شخصه اعتقاد دارم استعدادیابی وظیفه فدراسیون نیست بلکه فدراسیون باید یک ساختار مسابقاتی ایجاد کند و متولی مسابقات باشد و بحث استعدادیابی را به باشگاه واگذار کرده و خودش، بحث استعدادیابی را مدیریت کند.

وی افزود: وقتی فدراسیون بخواهد به تنهایی کار استعدادیابی را انجام دهد و حتی 10، 20 نفر را مأمور این کار کند، باز هم خیلی از نقاط این کشور پهناور را از دست خواهد داد ولی اگر یک نظام مسابقاتی درست داشته باشیم که همه تیم ها از تمام نقاط کشور را درگیر مسابقات کنیم، می توانیم در این رقابت ها، بازیکنان مستعد را شناسایی کنیم و پیشرفت شان را زیر نظر بگیریم.

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان خاطرنشان کرد: ممکن است در این رده سنی، بچه هایی در 13 سالگی یک استعداد محسوب شوند اما در 15 سالگی یک سری آدم دیگر بر سر کار بیایند و همه این استعدادها را رد کنند، بنابراین بهتر است بازیکنان در نظام مسابقاتی رصد شوند و مدیران و کادر فنی، پیشرفت شان را دنبال کنند.

آرزومندی در پایان گفت: از اعتمادی که فدراسیون به من داشت، تشکر می کنم و امیدوارم نماینده شایسته ای از جامعه مربیان بسکتبال برای تیم ملی باشم.

604

کد خبر: 936158

وب گردی

وب گردی