مطهری مصداق ایمان و عمل صالح بود

شهید مطهری در عصری زندگی می‌کرد که جریانات باطل سلامت فکری جامعه اسلامی را تهدید میکردند و شرک جهانی، جهل و اغواگری در حال گسترش بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما به بیان جایگاه علمی شهید مطهری پرداخت و گفت: سه تعبیر در شهید مطهری برجسته اند. فقیه، فیلسوف و متفکر. متفکر کسی است که به مرحله ای از اندیشه ورزی در علوم و استنتاج از آن رسیده باشد. استاد مطهری در هر سه حوزه به جایگاه رفیعی دست یافته است.
موسوی مقدم ادامه داد: شهید مطهری در عصری زندگی می‌کرد که جریانات باطل سلامت فکری جامعه اسلامی را تهدید میکردند و شرک جهانی، جهل و اغواگری در حال گسترش بود.

وی افزود: در آن عصر اسلام با وجود اینکه دین کاملی بود در چند ساحت در مسیر انحراف بود و مسلمانان تحت تاثیر معرفی ناحق از اسلام بودند. اسلام آمیخته با مفاهیم مادی‌گرایانه، اسلام آمریکایی و اسلام اهل جمود و تعصب ورزی کور هجوم آورده بود و مدام توسط مبلغان هتاک تبلیغ میشد. شهید مطهری در راه مبارزه با این نوع معرفی از اسلام جان خویش را تقدیم کرد و به فیض شهادت نائل آمد.
موسوی مقدم شهید مطهری را از بارزترین و پیشرفته ترین دانشمندان عصر جدید دانست و گفت: او در توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی سرآمد بود. با درک عمیق از اسلام چهره حقیقی اسلام را در کام جوانان تشنه چشاند. شهید مطهری با سلاح منطق و استدلال و شجاعت، برتری نظرات خود را اثبات می‌کرد.
مطهری می‌گوید انسان دارای دو شخصیت سعادت و شقاوت می‌داند که با آزادی خود یکی از این دو را برمی‌گزیند. شهید مطهری نظریه لاهوری را تایید کرد اما می
معماری انسان توسط خود او برای رسیدن به کمال است و شرط آن ایمان است.
قائم مقام صداوسیما با بیان ویژگی‌های استاد شهید مطهری گفت: مطهری مصداق ایمان و عمل صالح بود. هم به علم پرداخت و هم به تهذیب نفس خویش. دلی دل باخته به قرآن و اعتقاد عمیق به آزادی عمل و قلم داشت. شهید مطهری به معنای واقعی روشنفکر دینی بود. خلوص نیت و عزت نفس داشت. آینده نگر بود و سه عنصر دین و درد و دانایی را یکجا صاحب بود. در یک جمله شخصیتی جامع و صالح بود.
۲۰۲

کد خبر: 936168

وب گردی

وب گردی