شیخ احمد: علی‌آبادی روند ورزش ایران را  با تفرقه کُند کرد/ شرایط را برای ایران فراهم می‌کنم

رئیس شورای المپیک آسیا گفت: شرایطی را فراهم می‌کنم تا ایران با فدراسیون های جهانی ارتباط بیشتر و بهتری داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، شیخ احمد فهد الصباح در نشست با روسای فدراسیون‌ها ورزشی کشورمان اظهار داشت: روابط من با ایران طولانی بوده و دو دهه است که ارتباط داریم. خیلی از این دوستان بارها و در حوزه‌های مختلف کنار من بودند که البته به جزئیات بحث‌ها اشاره نمی‌کنم.

وی افزود: در جلسات مختلف که داشتم، درباره ورزش جهان و میزبانی و حضور پررنگ زنان و کرسی‌ها صحبت شد و مطالب را شنیدم. ایران یک عضو نیست، بلکه همواره کنار ما بوده است. در روابط سیاسی شاید تنش‌هایی باشد ولی حضور من نشان می‌دهد که مسائل سیاسی مهم نیست. زمانی بوکس در ایران حرام بود، ولی الان مدال‌آور است.

رئیس شورای المپیک آسیا ادامه داد: زمانی فاصله‌ای افتاده بود، ولی ایران تصمیم کمیته جهانی را انجام داد، محمد علی‌آبادی خواست که کمیته المپیک و وزارت جدا شوند و این مشکلاتی ایجاد کرد و دو رئیس ایجاد شد. این تفرقه ورزش ایران را کُند کرد.

شیخ احمد گفت: سلطانی‌فر تلاش کرد که به این مسائل را پایان بدهد. همچنین همه از انتخاب صالحی امیری خوشحال شدند، چون ارتباط خوبی با دولت و وزارت ورزش دارد. پیام وزارت ورزش و کمیته برای من یکی بود و این، هم‌کلامی‌ها و یک‌دلی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: خوشحالم بودجه ورزش ایران افزایش یافته است. امیدوارم همکاری خوبی بین فدراسیون‌ها و مسئولان ورزش باشد.

رئیس شورای المپیک آسیا عنوان کرد: آسیا بزرگترین قاره جهان است. ما در 24سال اخیر شاهد حضور همه کشورها بودیم و تلاش کردیم که ورزش پایان دهنده اختلافات سیاسی باشد. در اسپورت آکورد شاهد پیام‌های خوب و حضور فدراسیون‌ها بودم. حتی لالوویچ هم نگران مسائل کشتی ایران بود. حالا زمان خوبی برای برگشت به همکاری‌های نزدیک است. من فدراسیون ورزش زنان مسلمان را با پیشنهاد ایران در آسیا تاسیس کردم. الان همه کاروان‌ها بانوان را هم دارند و زنان در همه رشته‌ها فعال هستند.

شیخ احمد خاطرنشان کرد: با صالحی‌امیری صحبت کردم و امیدوارم با تلاش، مدال‌های زیادی برای زنان کسب شود و موفق‌تر در میادین حاضر شوند. من در افتتاحیه آکادمی ملی المپیک حضور داشتم و با افتتاح آن صاحب مدال‌های زیادی شدید و حتی سایر کشورها از آن استفاده کردند.

وی اظهار داشت: شرایطی را فراهم می‌کنم تا با فدراسیون های جهانی ارتباط بیشتری داشته باشید. تلاش می‌کنیم فدراسیون های آسیایی مستقل باشند. امیدوارم روابط خود را با کنفدراسیون‌های آسیایی در سطح خوبی قرار بدهید. همچنین امیدوارم فدراسیون 5 ستاره شما در فوتبال موفق باشد و مشکل بازی‌های رفت و برگشت حل شود و من با شیخ سلمان این موضوع را برطرف می‌کنم. امیدوارم دوباره به ایران برگردم و همواره کنار شما باشم.

602

کد خبر: 936190

وب گردی

وب گردی