برنامه ریزی ساختاری ضرورتی مهم در دستیابی به اعتماد اجتماعی

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به نقش راهبردی آموزش در ارتقاء کیفیت خدمت رسانی و افزایش سطح دانش و مهارت کارکنان و مقدم بودن پیش بینی بر پیشگیری گفت: تبیین فرهنگ جامعه محوری و برنامه ریزی ساختاری در دوره های آموزشی ضرورتی مهم در دستیابی به مشارکت و اعتماد اجتماعی است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار" کیومرث عزیزی" در آیین تجلیل از مدرسان حوزه نظم و امنیت کارکنان انتظامی استان مرکزی با اشاره به این که هدف از برنامه‌های آموزشی پلیس چیزی جز ارتقاء دانش، مهارت و توانمندی فردی و جمعی کارکنان برای انجام مأموریت‌های گوناگون سازمانی و ارائه خدمات هر چه کیفی تر به آحاد جامعه نیست بیان داشت: آموزش، مسئول سازی و خود مراقبتی از مهمترین ابزار ارتقاء توان و آمادگی کارکنان انتظامی است.

وی آرامش و امنیت مردم و افزایش رضایتمندی عمومی از پلیس را هدفی مقدس و ارزشمند برای نیروی انتظامی عنوان و خاطرنشان کرد: باید حداکثر توان خود را به کار ببندیم تا مردم از پلیس که نماینده نظام اسلامی در جامعه است راضی بوده و همواره به او اعتماد کامل داشته باشند که این مهم با تاکید بر روزآمدی و دانش بنیانی و برنامه ریزی همراه با تغییر و تحولات اجتماعی به دست می آید.

فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآور شد: استفاده از روش‌های نوین علمی، بروز رسانی و بهره گیری صحیح از تجهیزات موجود از مهمترین شاخصه هایی است که در برنامه‌های آموزشی باید برای آن برنامه ریزی داشت .

وی تصریح کرد: جایگاه و نقش نیروی انتظامی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، در کنار دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست و در این میان بزرگترین وظیفه این نیرو بر اساس سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرماندهی معظم کل قوا، پاسداری از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است.

این مقام ارشد انتظامی با تبیین نقش همدلی، هم افزایی و همراهی در سیاست‌های تبیین شده در افزایش رضایت عمومی و کاهش جرایم در اجتماع اظهار داشت: پیش بینی مقدم بر پیشگیری است و نقش بسزایی در رسیدن به اهداف پیش رو در اجرای مأموریت‌های مختلف پلیسی دارد و بایستی این فرهنگ در وهله نخست در بین کارکنان انتظامی نهادینه شده و بستر آگاهی هرچه بیشتر کارکنان با مولفه های اجرایی آن در دوره های آموزشی ایجاد شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان داشت: پلیس برای این که بتواند از سرمایه های اجتماعی جهت دستیابی به اهداف خود سود ببرد باید بتواند رویکردها و نگرش‌های افراد جامعه را با خود همسو کند، به همین دلیل یکی دیگر از شاخصه هایی که بایستی در برنامه های دانش محور کارکنان توجه شود، ارتقاء فرهنگ جامعه محوری و برنامه ریزی ساختاری بر مبنای این رویکرد برای کارکنان است.

وی اظهار داشت: ما در حوزه آموزش آن قدری که به سمت تئوری حرکت کردیم به سوی فراگیری مهارت و کارهای عملی نرفتیم و این موضوع باید اصلاح شده و مسیر ریل گذاری آموزشی پلیس به سوی کاربردی کردن برنامه‌های آموزشی پیش برود.

سردار عزیزی در پایان توسعه مشارکت کارکنان پلیس در فعالیت‌های پژوهشی، علمی، تحقیقاتی، رقابت‌های علمی و پژوهشی، برگزاری جلسات اندیشه ورزی، میزگرد علمی و سخنرانی‌های مختلف در موضوعات مربوط به جامعه و ریشه یابی علمی دلایل وقوع آسیب‌های اجتماعی را از جمله مهمترین اقدامات پلیس استان مرکزی در حوزه فعالیت های علمی برشمرد و افزود: پلیس در سالیان اخیر نگاه ویژه ای به تحقیقات، یافته‌های علمی و اقدامات پژوهشی در اجرای ماموریت های خود دارد و مدرسان و اساتید حوزه نظم و امنیت پل ارتباطی بین نیروی انتظامی و مراکز علمی هستند که می‌توانند با انجام کارهای پژوهشی مشترک جامعه را به سمت تعالی پیش ببرند.#

پایگاه خبری پلیس ایران

705

کد خبر: 936251

وب گردی

وب گردی