خرید هواپیمای سوپر جت سوخو100 در دستور کار قشم ایر نیست

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر، از مذاکره با شرکت های ایرباس، بوئینگ و بمباردیه برای خرید هواپیماهای نو خبر داد و تاکید کرد: خرید هواپیمای سوپر جت سوخو100 در دستور کار این شرکت قرار ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمود شکرآبی، در حاشیه بهره برداری کیترینگ ایران ایر در فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران افزود: خرید هواپیما با عمر پنج ساله نیز می تواند در شرایط کنونی برای قشم ایر بسیار موثر باشد.

او با بیان اینکه قشم ایر در تامین مالی( فاینانس) برای خرید هواپیما مشکلی ندارد، گفت: برخی از سازندگان هواپیما از جمله بوئینگ منتظر روز 22 اردیبهشت ماه هستند تا از سیاستهای رئیس جمهوری آمریکا در توافق هسته ای مطلع شوند.

شکرآبی اظهار داشت: پیش قراردادی که فی مابین قشم ایر با بوئینگ برای خرید 20 فروند هواپیما به امضاء رسیده هم اکنون مسکوت مانده و مقامات این شرکت نیز در این مورد اظهار نظری نمی کنند.

او افزود: با این حال قشم ایر با کمپانی ایرباس نیز برای خرید 15 فروند هواپیمای 320 و 319 در حال مذاکره است و انتظار می رود خرید از ایرباس از 2 تا 3 هواپیما آغاز شود.

به گفته شکرآبی، هم اکنون قشم ایر با کمپانی بمباردیه نیز در حال مذاکره است تا در صورت امکان 10 فروند هواپیما از این شرکت خریداری کند.

او با اشاره به پیش قرارداد خرید 40 فروند هواپیمای سوخو100 توسط دو شرکت ایرانی گفت: خرید سوخو 100 در دستور کار قشم ایر نیست، هر چند که ممکن است با توجه به شرایطی که وجود دارد خرید این هواپیماها نیز در دستور کار ما قرار گیرد.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 936286

وب گردی

وب گردی