صالح‌اعلا: خروجی چشمگیری از دانشگاه آزاد اسلامی ندیده‌ام/کتاب خواندن، تبلیغ استفاده از کالای ایرانی است

مجری برنامه «چشم شب روشن»، گفت: کتاب خواندن به تنهایی، تبلیغ استفاده از کالای ایرانی است و از نادانی است که انتخاب اول من برای خرید، کالای ایرانی نباشد.

محمد صالح اعلا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره تازه ترین اثرش در سی و یکمین نمایشگاه کتاب، اظهارداشت: امسال دو کتاب «نامه های شفاهی» از نشر پوینده و «پارچه فروش عاشق» از انتشارات نیماژ، از من به نمایشگاه سی و یکم عرضه می شود.

وی درباره تاثیر نمایشگاه کتاب در علاقمندی افراد به مطالعه، گفت: هر ساله شاهد استقبال گسترده مردم از این رویداد فرهنگی هستیم و ایرانیان به بهانه فرهنگ و کتاب، به نمایشگاه کتاب مراجعه می کنند.

این نویسنده و ترانه سرا درباره نقش رسانه در تبلیغات کتاب نیز تصریح کرد: تبلیغ برای کتاب و فرهنگ، جزو وظایف ذاتی رادیو و تلویزیون است در این رابطه رسانه، به عنوان ابرازی در دست هر دولت، برای تبیین ارزش های پنهان و آشکار فرهنگی نقش اجتناب ناپذیری دارد.

وی افزود: بسیاری از مجموعه های تلویزیونی و سینمایی با اقتباس از کتاب ها ساخته شده اند و این امر تا حد زیادی در معرفی و فروش کتاب ها موثر بوده است.

بسیاری از مجموعه های تلویزیونی و سینمایی با اقتباس از کتاب ها ساخته شده اند و این امر تا حد زیادی در معرفی و فروش کتاب ها موثر بوده است

مجری برنامه «چشم شب روشن»، اضافه کرد: در ایام نمایشگاه کتاب به دلیل علاقه ای که به کتاب و فرهنگ دارم حتما در رادیو و تلویزیون به صورت مجزا بجز آثار خودم، مبلغ آثار دیگران، اعم از تالیف و ترجمه هستم.

صالح اعلا در مورد نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای داخلی، گفت: اندیشه یک کالای جهانی است و درباره آن با احتیاط سخن می گویم زیرا نمی خواهم تنها مبلغ اندیشه ایرانی باشم تا در این صورت خود را از اندیشه دیگران محروم کنم زیرا دوران شکوفایی اندیشه هاست و مترجمین چیره دست کشورم، اندیشه و آثار سایر نویسندگان را ترجمه می کنند.

بازیگر فیلم «گرگ های گرسنه» با بیان اینکه کتاب خواندن به تنهایی، تبلیغ استفاده از کالای ایرانی است، گفت: هر فرد با مطالعه با ارزش های پنهان و آشکار کشورش آشنا می شود و با این امر به فهم تازه ای از دنیای اطراف می رسد و با درک تازه از مردم سرزمینش، از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

هر فرد با مطالعه با ارزش های پنهان و آشکار کشورش آشنا می شود و با این امر به فهم تازه ای از دنیای اطراف می رسد

مترجم کتاب «تمامی آنچه که مردان در باب زنان می‌دانند» اظهار کرد: از نادانی است که انتخاب اول من برای خرید، کالای ایرانی نباشد زیرا استفاده از کالای ایرانی هر اندازه بی کیفیت داخلی به اعتلای هویت و تاریخ سرزمینم کمک می کند.

وی درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تولیدات فرهنگی، گفت: با توجه به سالهایی که در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می کردم باید بگویم، وظیفه ذاتی دانشگاه آزاد اسلامی، نشر کتاب است ولی دانشگاه آزاد اسلامی در این باره تا به حال جلوتر از د انشگاه های دولتی نبوده است.

وظیفه ذاتی دانشگاه آزاد اسلامی، نشر کتاب است ولی دانشگاه آزاد اسلامی در این باره تا به حال جلوتر از د انشگاه های دولتی نبوده است

صالح اعلا اضافه کرد: اخیرا خروجی چشمگیری از دانشگاه آزاد اسلامی ندیده ام بخصوص در حوزه کاری ام و هنر البته امیدورم در آینده یک شیوه کاری باید کرد که خروجی موثری داشته باشد.

مجری برنامه «چشم شب روشن» اضافه کرد: با وضعیت اقتصادی که در حال حاضر داریم خیلی چشم اندار روشنی در این باره تصور نمی کنم و درباره رشته کاری ام هنر و سینما و تئاتر و مانند آن فعالیت هایش خیلی چشم گیر نیست البته در امور هنری، تحصیل در دانشگاه، چندان موثر نیست و به این گونه نیست که شخصی به دلیل تحصیل در رشته هنرهای دراماتیک و یا تجسمی به یک هنرمند در این رشته تبدیل شود.

502

کد خبر: 936337

وب گردی

وب گردی