تاکید استاندار سمنان بر مهارت‌آموزی برای کسب شغل

استاندار سمنان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی دیگر ظرفیت جذب نیرو ندارند گفت: جوانان ما برای کسب شغل، مهارت آموزی را جدی بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز، سیدشهاب‌الدین چاوشی در جشن تجلیل از کارگران به مناسبت روز کارگر اظهار کرد: مهارت آموزی لازمه دستیابی به فرصت‌های شغلی مناسب است.

وی با اشاره به برنامه‌های استان برای اشتغالزایی در استان افزود: باید تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان به صورت هفتگی به اطلاع مردم استان رسانده شود.

وی مهارت آموزی را لازمه دستیابی به فرصت‌های شغلی دانست و خاطر نشان کرد: فرصت شغلی برای افرادی است که تمایل به شاغل شدن دارند .

استاندار سمنان با اشاره به مشکل اشتغال در بین فارغ‌التحصیلان افزود: افراد تحصیل کرده باید در کنار تحصیلات خود مهارت آموزی را نیز جدی بگیرند .

چاوشی نیاز امروز کشور در حوزه صنعت و معدن را حضور تکنسین‌های متخصص دانست و گفت: نخبگان باید کار آفرینی کنند و بپذیریم که اگر می‌خواهیم زندگی خوبی داشته باشیم باید بدانیم صرف داشتن یک مدرک نمی‌توانیم ‌انتظار شغل داشته باشیم .

رئیس شورای اشتغال استان با بیان این‌که هر تحصیلاتی مهارت ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: نظام آموزشی توجه ویژه به مهارت آموزی را در دستور کار قرار دهد.

چاوشی با بیان این‌که هر ایرانی و هر سمنانی باید یک مهارت داشته باشد، افزود: آموزش و مهارت آموزی امروزه از ملزومات داشتن شغل است و در این راستا نظام آموزشی باید به سمت مهارت آموزی حرکت کند .

وی بر توجه به رشته‌های اشتغال آفرین تاکید و تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا رشته‌هایی که نیاز جامعه است، در نظام آموزشی گنجانده شود .

استاندار سمنان بر ضرورت مهارت اندوزی و کم کردن از توقعات بی‌مورد تاکید و تصریح کرد: مهارت‌آموزی به نوعی ارج نهادن به منزلت کار و لازمه کسب شغل در جامعه است.

وی با بیان این‌که ارزش کار و کارگر باید در جامعه تبیین شود، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم حکومت مرکب از ملت و کشور است و برای حل مشکل بیکاری اتحاد و وحدت همگانی نیاز است .

استاندار با تاکید بر حرکت در جهت تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی گفت که کالای ایرانی باید با کیفیت تولید و در اختیار جامعه قرار گیرد.

چاوشی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ایجاد اشتغال یک وظیفه ملی و همگانی است، گفت: باید در یک تعامل وعزم‌ ملی، مجلس با وضع قوانین و دستگاه‌های اجرایی با حذف قوانین غیر متعارف بکوشند تا مردم را با آموزش حداقلی مهارت در جامعه آشتی داده و آنها را به سمت مشاغل مورد نیاز جامعه سوق دهند .

این مقام ارشد اجرایی با بیان این‌که چرخه اقتصاد استان با گردشگری و احیای بافت تاریخی و صنعت و معدن به گردش در خواهد آمد گفت: فعال شدن صنعت گردشگری در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

901

کد خبر: 936347

وب گردی

وب گردی