اعضای هیأت علمی قراردادی واحد علوم و تحقیقات تا پایان شهریور 97 تعیین تکلیف می شوند

۳۸ عضو هیات علمی جوان واحد علوم و تحقیقات که پیشتر به صورت قراردادی با این واحد دانشگاهی همکاری می‌کردند به عنوان عضو هیات علمی پیمانی به استخدام واحد علوم و تحقیقات درآمدند و احکام آنها در آیینی با حضور قائم‌مقام و مدیرکل حوزه ریاست و معاونان این واحد اعطا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد علوم و تحقیقات، وضعیت همکاری جمعی از اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات که به مدت بیش از یک سال به صورت قراردادی با این واحد همکاری کرده و وضعیت استخدامی آنان در سال‌های گذشته تعیین تکلیف نشده بود، در ماه‌های پایانی سال ۹۶ به دستور دکتر فرهاد رهبر مورد بررسی قرار گرفت.

از این رو، اواخر سال ۹۶ تعدادی از اعضای هیات علمی قراردادی واحد علوم و تحقیقات که به مدت دو تا چهار سال قراردادی بوده و قراردادشان هر ساله تمدید می‌شده و هیچ نوع تعیین تکلیفی برای پیمانی و رسمی شدن و یا قطع همکاری با آنها در سال‌های گذشته صورت نگرفته بوده است، تعیین تکلیف شدند.

در آستانه روز استاد، احکام ۳۸ عضو هیات علمی پیمانی واحد علوم و تحقیقات در آیینی از سوی دکتر سید یعقوب زراعت کیش مدیرکل حوزه ریاست این واحد اعطا شد.

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات نیز در این آیین ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور ۹۷ همه ۱۷۰ هیات علمی که در این روند قرار گرفته‌اند، تعیین تکلیف شوند.

دکتر قاسم عموعابدینی در آیین اعطای حکم این اعضای هیات علمی با تاکید بر رویکرد علمی در بررسی پرونده این اعضای هیات علمی، گفت: «تعداد قابل توجهی از این اعضای هیات علمی، جوانانی بودند که دارای طرح‌های پژوهشی، ثبت اختراع و مقالات با کیفیت عالی بودند اما تعدادی هم هستند که با وجود اینکه سه سال است هیات علمی این واحد همکاری دارند اما انتظار بیشتری از آنها برای فعالیت‌های علمی و دانش بنیان وجود دارد.»

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر رعایت کرامت استاد، دانشجو و کارکنان خاطرنشان کرد: «دانشکده‌ها برای جذب یا عدم جذب داوطلبان هیات علمی باید دلیل متقن علمی داشته باشند.»

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات نیز با تاکید بر نقش استادان در زمینه ارتقای کیفیت آموزش عالی، گفت: «کیفیت یک مقوله مجزا از کمیت نیست بلکه عبارت است از کمیت‌های تعریف شده هدفمند. در ابتدا لازم است کمیت را ایجاد و سپس شروع به کیفی‌سازی آن کنیم. حتی نحوه حضور و استفاده از وسایل کمک آموزشی هم جزو کیفیت محسوب می‌شود.»

دکتر کرم‌اله دانشفرد اعلام کرد: «شعب جدید علوم و تحقیقات در استان‌ها که در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آنها هستیم، پایلوت استانداردهای جدید علوم و تحقیقات هستند.»

وی با اعلام اینکه ۲۰ درصد از آموزش‌های واحد علوم و تحقیقات از آغاز مهر ۹۷ به صورت مجازی ارائه می‌شود، تاکید کرد: «این آموزش‌های مجازی نیازمند طرح درس‌های آنلاین و آفلاین است.»

دانشفرد با یادآوری نقش تربیتی اعضای هیات علمی، خاطرنشان کرد: «الگوی معلمی، منهای باسواد بودن است.»

204

کد خبر: 936388

وب گردی

وب گردی