دستور دادستان کرمان به  ادارات دولتی : استفاده از کالای غیرایرانی ممنوع

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: ادارات دولتی ، سازمان ها و نهاد های عمومی که از بودجه کشور استفاده می کنند ، به استفاده از کالاهای ایرانی مکلف هستند.

به گزارش ایسکانیوز، سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان افزود: با دستور مشترک دادستانی با هماهنگی مدیر کل بازرسی استان کرمان در این باره ، مسئولیت نظارت بر این پرهیز از استفاده از کالای خارجی در ادارات بر عهده مدیران سازمان ها گذاشته شده است.
وی تاکید کرد: با متخلفان در هر رده ای که باشند طبق قانون برخورد مقتضی صورت خواهد گرفت.
دادخدا سالاری گفت: با توجه به اینکه خرید و تهیه کالای خارجی که مشابه داخلی دانسته توسط سازمان های دولتی بر خلاف قوانین آمره و مقررات دولتی بوده و این امر می تواند از موارد مجرمانه مندرج در مواد 576 و 598 قانون مجازات اسلامی و از مصادیق اجرا نکردن قوانین و مقررات و تضییع و دخل و تصرف در اموال دولتی باشد.
این مقام قضائی گفت: این دادستانی به عنوان مدعی العموم ؛ و سازمان بازرسی به عنوان ناظران قانونی به موضوع ورود و با مدیران و مسئولانی که با خرید کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی موجبات تضییع اموال عمومی از طریق خرید های خلاف قانونی و مقررات را فراهم ساخته اند ، مطابق قوانین رفتار خواهد شد .

900

کد خبر: 936429

وب گردی

وب گردی