رایزنی برای تامین خوراک پالایشگاه فجرجم از میدان گازی کیش

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم با بیان اینکه یکی از چالش‌های این پالایشگاه تامین خوراک مورد نیاز است، از رایزنی با شرکت ملی نفت برای انتقال گاز میدان گازی کیش به این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عبدالصمد نجفی، با اشاره به مخازن تامین کننده خوراک پالایشگاه جم اظهار کرد: مخازن طول عمری دارند، از سوی دیگر از فعالیت این پالایشگاه حدود ۲۸ سال می گذرد و مخازنی که برای تامین خوراک پالایشگاه فجرجم تعیین شده بودند ۱۷ سال با فشار کار کردند اما فشار آن‌ها رو به کاهش است.

او ادامه داد: زمانی که مخازن با افت فشار مواجه می‌شوند برای تامین خوراک پالایشگاه یا باید در خروجی خود کمپرسور قرار دهند یا ما باید خوراک را از منبع دیگری تامین کنیم. از پارس جنوبی از سال ۸۹ تا کنون ۷.۵ میلیارد مترمکعب گاز گرفته ایم، تصفیه کرده‌ایم و به خط تزریق کرده‌ایم. این اقدام هم برای رفع کاهش خوراکی است که از مخازن اولیه بوده است.

مدیرعامل پالایشگاه فجر جم از رایزنی با شرکت ملی نفت برای تعیین مخزن جدید برای تامین خوراک این پالایشگاه خبر داد و گفت: برای مخزن جایگزین با شرکت ملی نفت رایزنی کرده ایم تا گاز میدان گازی کیش به پالایشگاه فجر جم منتقل شود. میدان گازی کیش و پارس جنوبی شانس بزرگ ما هستند.

بر اساس این گزارش، رئیس بنیاد مستضعفان در اواسط پاییز سال گذشته در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت‌ ملی نفت و شرکت انرژی گستر سینا (بنیاد مستضعفان) در زمینه بررسی و مطالعه امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای مطالعه امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم خبر داده بود.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 936451

وب گردی

وب گردی