دانش آموزان از طرح داستان نویسی رضایت دارند

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره طرح داستان نویسی گفت :مرکز ارزیابی و عملکرد وزارتخانه آموزش و پرورش، درباره اجرا و دستورالعمل های این طرح بررسی هایی انجام داده است ،بر همین اساس می توان گفت حدود 86 درصد آن مورد توجه دانش آموزان قرار گرفته است.

دکتر رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش ایسکانیوز با اشاره به طرح جایگزینی داستان نویسی به جای پیک های نوروزی گفت: وزارت آموزش و پرورش برای معلمان فرصتی را فراهم کرده است تا در سامانه همگام اطلاعات مربوط به دانش آموزان را ثبت کنند، برخی از دبیرانی که دسترسی به سامانه نداشته اند نیز می توانند به صورت دستی اطلاعات مربوطه را ارائه دهند، البته دبیران باید توجه داشته باشند که اطلاعات خواسته شده باید مختصر باشد، گفتنی است این اطلاعات شامل مشخصات و عنوان کاری دانش آموزان است.

وی افزود : در این راستا تکالیف انجام شده توسط دانش آموزان در سطح مدرسه و منطقه بررسی و ارائه های آن ها در کلاس درس درقالب گزارش دریافت و بررسی شد ، لازم به ذکر است بازتاب این طرح بسیار مناسب بود. با توجه به قالب منعطف و انتخاب سبک داستان به شکل آزاد که برای دانش آموزان اختصاص داده شد، شاهد خلاقیت ، استقبال و فعالیت دانش آموزان در 3 بخش داستان نویسی ، داستان خوانی و روایت گویی بودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مرکز ارزیابی و عملکرد وزارتخانه آموزش و پرورش ،درباره اجرا و دستورالعمل اجرایی بررسی هایی انجام داده است، بر همین اساس حدود 86 درصد این طرح مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه پیاده سازی این طرح امسال برای اولین بار صورت گرفت، می توان گفت نتایج آن تا کنون موفقیت آمیز بوده است، البته در این طرح اشتباهاتی نیز صورت گرفته است که حدود 14 درصد آن مربوط به نحوه اجرای آن بوده است.

دکتر حکیم زاده بیان کرد: بر این اساس که انتخاب موضوعات طرح را آزاد لحاظ شده بود تا دانش آموزان از بین 3 موضوع یکی را انتخاب کنند ، اما بعضی از آموزگاران این 3 عنوان را تقسیم بندی کرده بودند یا کل کلاس برای انتخاب تنها یک موضوع تشویق شده بودند.

وی در پایان با اشاره به عملکرد دانش آموزان در طرح داستان نویسی تاکید کرد : عملکرد دانش آموزان در این طرح در حال تحلیل و بررسی است تا برای سال های بعد موارد اضافی را حذف یا به آن تزاید ببخشیم ، با این ذهنیت که دانش آموزان در روزهای تعطیل عید براساس یک تکلیف هدفمند فعالیت تحصیلی خود را انجام بدهند .گفتنی است برای این طرح نظر سنجی متمرکز در سطح مدارس اجرا نشده است.

خبرنگار :حسین طالبی
706

کد خبر: 936491

وب گردی

وب گردی