دلایل وزیرارشاد برای جابه‌جایی نمایشگاه کتاب/سرنوشت مبهم شهرآفتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب درباره جابجایی نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلای امام خمینی(ره) توضیح داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سیدعباس صالحی در حاشیه آیین افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگارن درباره جابجایی مکان نمایشگاه کتاب، اظهار داشت: در این سه سال در جریان جابجایی‌ها و نقل مکان‌هایی که برای نمایشگاه کتاب صورت گرفت همانطور که توضیح دادم باید به دلایل مخالفت کارشناسان توجه شود چرا که مسئله استدلال‌ها نزد وجدان، افکار عمومی و رسانه‌ها به گونه‌ای قابل توجه است.

وی گفت: با این استدلال به شهر آفتاب رفتیم که مکانی نمایشگاهی، با زیرساخت‌های نمایشگاهی ساخته شده که فضای بازی است و جمعیت در آن می‌تواند یک اوقات فراغت به همراه خانواده داشته باشد.

صالحی افزود: شهر آفتاب را به عنوان شهر کتاب می‌شناسیم و ما اولین آغاز کننده نمایشگاه در شهر آفتاب بودیم. طبیعی است که امور بعدی هم بر همین نگاه پیش خواهد رفت. از طرفی امکاناتی که قرار بود شهرداری در اختیار ما قرار دهد تنها برخی از آنها ارائه شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به اعتقاد کسانی که تملک آنجا را داشتند از جمله بانک شهر زیرساخت‌ها درست نشد و به دلیل فاصله طولانی تا تهران در اختتامیه سال گذشته هم گفته شد که اگر همین شرایط استمرار داشته باشد نمی‌توان از آن دفاع کرده و در شهر آفتاب ماند.

صالحی ادامه داد: در سال سوم هم گفت‌وگوهایی با شهرداری پیرامون تحولات صورت گرفت تا بدانیم آیا شرایط زیرساختی برای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب فراهم است یا خیر؟ هر چند دوستان شهرداری دید مثبتی به ماجرا داشتند اما در عین حال می‌گفتند نمی‌شود خیلی راحت شرایط فراهم شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تحولات در شهرداری و منابع مالی نمی‌توان صریح اعلام کرد که شرایط زیرساختی مدنظر نمایشگاه، در شهر آفتاب فراهم می‌شود یا خیر؟

عضو کابینه دولت دوازدهم، خاطرنشان کرد: از آنجایی که یکی از آن دو شرط برای حضور در شهر آفتاب زیرساخت بود که فراهم نشد، از سوی دیگر اهالی صنف هم با جدیت مسئله را دنبال می‌کردند که اگر این شرایط فراهم نشود نمی‌توان در آن مکان ماند بنابراین بحث بازگشت به مصلای تهران مطرح شد.

وی با تاکید بر تغییرات مصلی امام خمینی (ره) اضافه کرد: بخش اعظمی از رواق‌های نیمه آماده تجهیز شد و بالطبع همین تغییر بخش زیادتری را در اختیار فضاهای مسقف قرار داد البته مسائلی چون دسترسی مردم باعث شده بود تا امسال مصلی را برگزینیم و فکر می‌کنم امسال در مصلی شرایط بهتری را ببینیم.

502

کد خبر: 936494

وب گردی

وب گردی