نیروی انتظامی به منظور تکریم جشن های نیمه شعبان با آمادگی کامل در صحنه حاضراست

نیروی انتظامی برای شب و روز نیمه شعبان و جشن های مربوط به آن، طرح های ویژه ای در حوزه های ترافیکی و انتظامی در نظر گرفته و با تمام امکانات خود سعی در تامین امنیت و آرامش مردم عزیز و عاشقان ولایت دارد.

به گزارش ایسکانیوز،15 شعبان در تقویم و تاریخ ما شیعیان از اهمیت خاصی برخوردار است. به اعتقاد شیعیان، در این روز دوازدهمین امام معصوم(ع) متولد شده و هم اکنون نیز در غیبت به سر می برد تا روزی به فرمان خداوند ظهور کرده و جهان را پر از عدل و داد کند. علاوه بر شیعیان، مردمان تمامی ادیان نیز به ظهور یک منجی عدالت گستر معتقد هستند و در انتظار آمدن چنین شخصیتی هستند.

نیمه شعبان به یقین عید بزرگ مسلمانان و مستضعفان جهان است و وظیفه هر فرد منتظر نیز تلاش برای برگزاری شکوه جشن میلاد منجی بشریت، امام زمان (عج) است.

در این میان مردم ایران و همچنین منتظران ظهور در کل جهان، بی قرار از دیدن رویش و جانبازی در رکابش، این روز خجسته را به جشن و شادمانی می پردازند تا به گفته امام صادق (ع) که فرمود:" در شادی های ما شاد باشید و در غم های ما غمگین" به بهترین شکل ممکن پیام صلح و دوستی، عدالت خواهی و مهرورزی شیعیان را به ملت های جهان انتقال دهند.

نیروی انتظامی نیز همگام و همراه با تمامی آحاد جامعه در این جشن ها شرکت کرده و تمام توان خود را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشن ها و برقراری نظم در محله ها و روان سازی ترافیک خیابان ها به کار بسته است. هیئت های مذهبی و مردمی که در این جشن ها شرکت می کنند هم می توانند با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک، به خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی کمک کنند.

برای باشکوه برگزار شدن جشن های نیمه شعبان و حفظ این مراسم از آسیب ها و حرکات ناپسند، شایسته است که مردم عزیز کشورمان نکات زیر را مدنظر قرار دهند:

1-اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی و حمایت از کالای داخلی باید تا تثبیت وضعیت اقتصادی سر لوحه هر ایرانی باشد. از این رو، صرفه جویی در برق نیز بسیار ضروری است و چراغانی شهر با لامپ های پرمصرف، امری ناپسندیده است و می توان از دیگر ابزارهای آذین بندی که برق کمتری مصرف می کند یا از لامپ های کم مصرف استفاده کرد.

2- از موارد دیگری که در جشن های نیمه شعبان رخ می دهد، نحوه پخش نذورات در خیابان ها و معابر است که متاسفانه مشاهده می شود همه ساله افرادی که اقدام به پخش نذورات می کنند، موجب راهبندان شده و نظم عمومی را بر هم می زنند به همین دلیل از هیئت هایی که قصد پخش نذورات در شهر را دارند، انتظار می رود تا از ایجاد ترافیک و راهبندان جداً خودداری کرده و افرادی را برای انتظام بخشی و جلوگیری از بروز ترافیک به کار بگیرند.

3- ریختن لیوان ها و ظروف یکبار مصرف در خیابان ها و محله ها از دیگر مواردی است که چهره زشتی به شهرها می دهد و در این خصوص، مشارکت مردم در نظم و انضباط اجتماعی چهره یک مسلمان واقعی را نشان می دهد که نظافت شهر برایش اهمیت دارد، چرا که گفته اند شهر ما خانه ماست.

4- حضور موتورسیکلت ها به صورت دسته جمعی، ایجاد آلودگی صوتی و همچنین انجام حرکات نمایشی توسط آنان از دیگر حرکات ناپسند در جشن های نیمه شعبان است که راکبان این وسیله نقلیه باید ملاحظه داشته باشند.

5- استفاده جوانان از وسایل آتش بازی و ابراز شادی با ابزارهای غیر متعارف نیز از دیگر اعمال ناپسند در این جشن است که علاوه بر برهم زدن نظم عمومی و سلب آسایش اجتماع، موجب می شود مردم از کسب فیض معنوی در جشن میلاد امام زمان(عج) محروم شوند.

6- رعایت نکردن اصول ایمنی از سوی برپا کنندگان جشن ها و پخش کنندگان نذورات نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد زیرا اگر اصول ایمنی در نصب داربست ها، بستن چراغ ها و حتی پخش نذورات رعایت نشود، ممکن است اتفاقات ناگواری را به بار آورده و جشن و شادمانی را با ناراحتی همراه کند.

7- در خصوص استفاده از موسیقی های غیرمتعارف و تخلیه هیجانات کاذب که متاسفانه طی سال های اخیر در جشن های ملی و مذهبی باب شده، لازم است دستگاه های اجرایی و فرهنگی برای مدیریت و کنترل این گونه جشن ها برنامه ریزی کرده و مسئولان هیئت های مذهبی نیز با امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد جوانان به تأسی از سلوک ائمه اطهار (ع) و پخش موسیقی های شاد مجاز و مذهبی، مولودی خوانی و ... از بروز این گونه رفتارهای ناهنجار جلوگیری کنند.

8- از عموم شهروندانی که قصد شرکت در مراسم و جشن های این ایام را دارند، می خواهیم برای جلوگیری از ترافیک های شدید حتی الامکان از بیرون آوردن خودرو های شخصی خودداری کرده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

در اینجا باید متذکر شد که نیروی انتظامی، نیرویی برخاسته از درون و بطن مردم مسلمان است و با ایمان، اعتقاد و ولایتمداری، به منظور تکریم جشن های نیمه شعبان با آمادگی کامل در صحنه حاضر بوده و نظم و امنیت این مراسم را برعهده می گیرد.

لازم به یادآوری است که رویکرد پلیس در مناسبت های ملی و مذهبی، اخلاقی بوده و از مردم شریف نیز انتظار می رود که آنان نیز مروج چنین دیدگاهی باشند و با رعایت قوانین، نظم و انضباط و همکاری با ماموران، در روان سازی ترافیک به برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن ها کمک کنند.

با این حال نیروی انتظامی برای شب و روز نیمه شعبان و جشن های مربوط به آن، طرح های ویژه ای در حوزه های ترافیکی و انتظامی در نظر گرفته و با تمام امکانات خود سعی در تامین امنیت و آرامش مردم عزیز و عاشقان ولایت دارد.

در پایان با آرزوی قبولی زحمات و تلاش های مردم مومن و انقلابی ایران در برپایی جشن های ایام نیمه شعبان و رضایتمندی حق تعالی از آنان، امید است امسال نیز همچون سال های گذشته با همکاری و مشارکت مردم و پلیس، آیین های این شب و روز مقدس به بهترین نحو برقرار و مردم ما یک بار دیگر جلوه ای از عشق به اهل بیت (ع) را به دنیا ارائه کرده و با حفظ و ارتقاء امنیت میهن اسلامی، زمینه ظهور و حکومت عدل امام زمان (عج) هر چه زودتر فراهم شود.

پایگاه خبری پلیس ایران

705

کد خبر: 936533

وب گردی

وب گردی