توسعه صادرات سی.ان.جی با صرفه‌جویی در مصرف گاز

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که سی.ان.جی سرمایه‌پذیرترین صنعت گاز کشور است، گفت: بدون تردید صرفه‌جویی در مصرف گاز سبب افزایش صادرات و توسعه صنعت سی‌ان‌جی خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمید قاسمی دهچشمه، امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) در همایش کمیسیون انرژی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این‌که مصرف روزانه سی.ان.جی در کشور ۲۰ میلیون مترمکعب است، گفت: این صنعت سرمایه‌پذیر است و با صرفه‌جویی در مصرف گاز می‌توان به توسعه صادرات سی.ان.جی امیدوار بود.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که این نوع سوخت پاک و ساده است و باعث کاهش آلاینده‌ها می‌شود، افزود: عراق از بازار خوبی برای توسعه صنعت سی‌ان‌جی ایران برخوردار است که امیدواریم دو کشور در این بخش همکاری‌های خود را گسترش دهند.

سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق نیز در این همایش عنوان کرد: شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران می‌توانند در پروژه‌های مختلف عراق حضور داشته باشند.

او افزود: عراق در بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه حوزه انرژی بازار خوبی دارد، همچنین ایران و عراق می‌توانند در دو بخش ال‌پی‌جی و سی‌ان‌جی همکاری‌های خود را توسعه دهند.

حسینی تصریح کرد: بدون تردید صنعتی شدن کشور عراق سبب گسترش همکاری‌های ۲ کشور خواهد شد، همچنین ما به عنوان بخش خصوصی تلاش خواهیم کرد شرکت‌های دو کشور همکاری‌های نزدیک‌تری با یکدیگر داشته باشند.

402

کد خبر: 936550

وب گردی

وب گردی