ولایتی: رمز پیروزی ملت سوریه وحدت ملی میان آن ها است

مشاور مقام‌معظم رهبری در امور بین الملل گفت: بدون تردید رمز اصلی پیروزی ملت شریف سوریه همین وحدت ملی است که میان اقوام و مذاهب این کشور برقرار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با نماینده شیوخ عشایر کرد کشور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر ولایتی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور عشایر کُرد سوری در ایران اظهار داشت: خوشبختانه در کشور سوریه اقوام مختلف اعم از عرب و کرد و پیروان مذاهب مختلف همه در کنار یکدیگر علیه تجاوز بیگانگان مبارزه می‌کنند و تا به الان پیروز بوده اند.

وی افزود: بدون تردید رمز اصلی پیروزی ملت شریف سوریه همین وحدت ملی است که میان اقوام و مذاهب این کشور برقرار است؛وحدت حتی مسیحیان نیز در کنار ملت سوریه در این مبارز شریک بوده اند.

ولایتی تصریح کرد: برادران کرد ما در سوریه به آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند که هیچگاه اجازه ورود به این کشور مهم غرب آسیا را نخواهند داد.

نماینده عشایر کرد سوریه در ادامه دیدار گفت: ما آمده ایم مراتب سپاس خود را به دلیل موضع و ایستادگی ایران در کنار ملت سوریه علیه تروریسم اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: ایران و سوریه روابط عمیقی با یک دیگر دارند؛ریشه های این روابط از زمانی است که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید.

302

کد خبر: 936561

وب گردی

وب گردی