بازدید دکتر ولایتی از غوطه شرقی با وجود تهدیدات آمریکا، شجاعانه بود

سرپرست سازمان چاپ و رسانه های دانشگاه آزاد در نشست بررسی محور مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم گفت: یکی از پایه های هویت مذهبی ما محبت به اهل بیت است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دکتر صالح اسکندری در نشست بررسی محور مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم گفت: یکی از پایه های هویت مذهبی ما محبت به اهل بیت است و امشب کل ایران غرق در شادی و شعف است و ایرانیان به ظهور منجی عالم بشریت امید و محبت دارند که اگر محبت با انتظار آمیخته ‌شود باعث انگیزش و حرکت اجتماعی مقدسی می‌شود که نظیر ندارد. در همه کتب اهل سنت و تشیع مبحث ظهور با قاطعیت آمده است حتی این موضوع عنوان شده که اگر یک روز هم به پایان عمر دنیا باقی باشد آن روز آنقدر طولانی خواهد شد که منجی عالم بشریت ظهور کند، تاسف آور است که با وجود این مضامین و شواهو گسترده امروز شاهد عرفان‌های کاذب و نوظهور هستیم.

مشاور دکتر ولایتی با تمجید از روحیه ی جهادی شیخ زکزاکی ادامه داد:‌وجهه ی برتر این روحانی، مجاهدت و مبارزه ی خستگی ناپذیر او است که متاسفانه در تمام دولت های نیجریه شیخ زکزاکی به زندان رفته است و با این وجود لحظه‌ای از اهداف خود عقب نشینی نکرد.
او افزود: مسولان کشور عربستان اعلام کرده اند که امروز 25 میلیون شیعه در نیجریه وجود دارند که این تعداد ثمره ی تبلیغات شیخ زکزاکی است و خوشبختانه تمام شیعیان نیجریه حضرت آیت الله امام خامنه ای را رهبر خود می دانند.

دکتر اسکندری خاطر نشان کرد: ویژگی ممتازِ دیگر شیخ زکزاکی مظلومیت ایشان است صدمات و لطماتی که دولت‌های نیجریه در طی سال های متوالی به خانواده و فرزندان این عالم مجاهد وارد کرده بی‌شمار است و متاسفانه باخبر شدیم اکنون که ایشان در زندان است یک چشمش نابینا شده و وضعیت جسمانی خوبی ندارد البته به پزشک معالج ایشان اجازه درمان داده شده امیدواریم هر چه زودتر آزاد شوند و مسیر حرکت تبلیغی خود را دامه دهند.

او با بیان اینکه قرار است در بحث امروز به محور مقاومت و موضوع ژئوپلتیک مقاومت بپردازیم و افزود: باید دامنه ژئوپلیتیک و نفوذ آن را مشخص کنیم و بدانیم که تابع چه متغیرهایی است و چه فرآیندهای بالادستی و پایین دستی وجود دارد که در برابر این ژئوپلیتیک قرار می گیرد.
مشاور رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد : ژئوپلیتیک تابعی از یکسری متغیرها همچون سرزمین، وحدت و فرهنگ است و جبهه ی مقاومت امروز به قدری قدرتمند شده که می توان برای آن مرز مشخص کرد اما آمریکایی‌ها به دنبال نوعی آنارشیسم و بی‌نظمی در منطقه بودند و آن را با دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی دنبال می‌کردند.
وی افزود: جرج تنت رییس وقت سیا در سال 2004 گزارشی را منتشر کرد که در آن مباحث مهمی نظیر ایجاد رهبریت جدید و تشکل‌های تازه تاسیس و همچنین کشور بعدی که در تیررس هدف آنارشی ژئوپلتیکی آنها قرار دارد را مشخص کردند. در این گزارش آمده است که حمله به افغانستان و پراکنده شدن القاعده گروه‌های بی‌شماری را در سایر نقاط جهان و کشورهای اسلامی با رهبری القاعده به وجود آورده است. همچنین تشکل‌های تازه تاسیس با انگیزه قوی و انتقام‌جویی به وجود آمده‌اند و عراق فضای مناسبی را برای آنها فراهم کرده است.

دکتر اسکندری اظهار داشت: همچنین در این گزارش آمده است با متلاشی شدن القاعده و بن‌لادن رهبری‌های جدید در اقصی نقاط کشورهای اسلامی شکل گرفته است.

او ادامه داد: بر اساس گزارش‌های بین‌المللی پیش‌بینی شده است که در سال 2050 بودجه نظامی چین هم‌تراز بودجه نظامی آمریکا باشد همچنین هندوستان و روسیه نیز در مراتب بعدی قرار دارند که طبق این پیش‌بینی، جمهوری اسلامی ایران در سال 2050 جزء قدرت‌های فرامنطقه ای خواهد داشت به همین دلیل از قدرت جبهه ی مقاومت اظهار نگرانی کردند و در ابتدا سوریه که از همه کشورها ضعیف‌تر بود را مورد هدف قرار دادند تا بتوانند از آن طریق زنجیره مقاومت را قطع کنند. اگر سوریه شکست می‌خورد ارتباط جمهوری اسلامی ایران با حزب‌الله لبنان قطع می‌شد و با تضعیف حزب‌الله ما با رژیم صهیونیستی هم مرز می‌شدیم و دشمن به راحتی می‌توانست به مناطق مرزی ما نفوذ کند. نمونه کوچکی از این نفوذ را شهادت شهدای هسته‌ای می‌توانم بگویم گروه‌های تروریستی با آموزش موساد در کردستان عراق توانسته بودند دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت برسانند.

سرپرست امور چاپ و رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اسلام هراسی با جدیت دنبال شد چرا که بسیاری از پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که نیمی از مردم انگلیس، فرانسه و تعدادی دیگر از کشورهای قاره اروپا تا سال 2040 مسلمان می‌شدند که به همین دلیل گروه‌های تروریستی با نام دولت اسلامی تشکیل دادند و تمام تلاششان این بود که چهره اسلام را خراب کنند اما با درایت و جدیت شخص مقام معظم رهبری و شهدای مدافع حرم حکومت سوریه حفظ شد و امروز ژئوپلیتیک مقاومت از شرق مدیترانه تا تنگه باب‌المندب و خلیج عدن، افغانستان، آسیای مرکزی، شمال آفریقا و حتی تا روسیه گسترده شده است.

اسکندری با اشاره به سفر دکتر ولایتی به سوریه گفت: گروه‌های ترویستی ریشه‌شان در شرق فرات، بدنه‌شان در حلب و سرشان در حومه دمشق بود که در این سفر دکتر ولایتی با شجاعت بسیار و با وجود تهدیدات آمریکا از غوطه شرقی دمشق بازدید کردند.
او ادامه دهد: آمریکا با حدود ۱۱۰ موشک به سوریه حمله کرد که ارتش سوریه با تجهیزات پدافند ضد موشکی که تکنولوژی سال های قبلِ روسیه است بیش از ۷۰ موشک را در آسمان زد. امروز برای عربستان که قبله مسلمین است متاسفیم که سیستم دفاعی موشکی خود را از اسرائیل می‌گیرد و می خواهد گنبد آهنین بر فراز جده و ریاض در مقابل موشک های یمنی بکشد.
مشاور دکتر ولایتی خاطر نشان کرد: حداقل خواسته ی آمریکایی ها این است که بیضی انرژی و استراتژیک خاورمیانه را در دست بگیرند که در این بیضی استراتژیک، از لحاظ فرهنگی بابت توسعه اسلام نگرانی وجود دارد هم چنین کشور ما در منطقه ی heart land دنیا قرار دارد که به عنوان قلب زمین در نظر گرفته می شود و کشوری که می خواهد بر دنیا تسلط یابد باید این منطقه را تصاحب کند اما آمریکایی ها بدانند چنانچه بخواهند در منطقه ناامنی ایجاد کنند با سدمحکم محور مقاومت روبرو می شوند و مقاومت در برابر آن ها خواهد ایستاد.

اسکندری افزود: ژئوپلیتیک مقاومت امروز محدود به شیعیان نیست بلکه دربرگیرنده تمام مسلمانان جهان است داعش و گروه‌های تروریستی در طول این 7 سال جنگ در سوریه 10 برابر بیشتر از شیعیان سنی‌ها را کشتند، باید بدانیم که دعوای شیعه و سنی دروغ و بازیچه است که امروز اتحاد شیعه و سنی باید در دستور کار قرار گیرد امیدوارم که ژئوپلیتیک مقاومت با ظهور امام زمان(عج) تمام دنیا را فرابگیرد.
او در پایان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد در ۳ شهر سوریه واحدهای دانشگاهی تاسیس کند که به لحاظ علمی نیز این جغرافیای سیاسی و محور مقاومت را توسعه دهد.

۲۰۲

کد خبر: 936602

وب گردی

وب گردی