مراسم بزرگداشت روز معلم  در دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد

مراسم گرامی داشت"مقام استاد" و بزرگداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری در سالن آمفی تاتر ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد اهواز، آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم که با حضور استادان واحد اهواز برگزار شده بود، موضوع سخنان خود را"ولایت در قرآن" براساس سخنان استاد شهید دکتر مطهری قرار داد و با اشاره به آیات قرآن کریم و همچنین روایات، به بحث در این خصوص پرداخت.

وی با بیان اینکه در دین، تاریخ به سه دوره تقسیم بندی شده است ، این دوره ها را شامل دوره جهل، علم و ولایت خواند و تصریح کرد: دوره دین و ولایت، همان دوره ای که معصومین(ع) وعده به آمدن آن داده بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین دوران کنونی کشور را نمونه بارز از مدیریت دینی خواند و با بیان اینکه در دوره دین، علم شکوفا شده است افزود: ایران در بیشتر شاخص ها از جمله علمی و فناوری پیشرفتهای خوبی داشته است .

فرحانی با اشاره به مسایل و مشکلات مختلف استان خوزستان بویژه در زمینه خصوصی سازی و اشتغال گفت: مطالبات مردم خوزستان را به گوش مسئولان رسانده ایم و معتقدیم که نظام کشور قابلیت و کارایی لازم برای رفع مشکلات ومعضلات کشور را دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز : امروز آثار شهید مطهری بزرگترین روشنگری را برای جامعه داشته اند.

حجت الاسلام دکتر فرج اله براتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت بقیه ا... اعظم(عج) و روز معلم، آثار استاد شهید مطهری را با ارزش ترین منبع اسلامی و اجتماعی خواند و گفت: امروز این آثار، بزرگترین روشنگری را برای جامعه انجام داده اند .

وی با اشاره به نامگذاری 12 اردیبهشت ماه به نام روز معلم ، معلم را پرورش دهنده مدیران آینده کشور خواند و گفت: معلم با یاد دادن دانسته های علمی و تجربی خود از یک طرف و از سوی دیگر با اعمال و کردار خود ، مدیران آینده کشور را می سازد.

براتی بااشاره به احادیث و روایات، معلم را در جایگاه انبیا و اوصیای الهی قرار داد و تصریح کرد :براساس آیه قرآن اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ خداوند باری تعالی، اولین معلم بشریت بوده است .

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در پایان سخنان خود گفت: استادان دانشگاه می توانند دانش و دانسته های خود را کاربردی کنند و از آن برای رفع مشکلات جامعه استفاده کنند

کد خبر: 936620

وب گردی

وب گردی