چهره بد اشتغال کودکان در حوزه پسماند/هشدار به پیمانکاران شهرداری تهران

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: این فراکسیون، عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، افشین حبیب‌زاده در مراسم تقدیر از کارگران نمونه شهرداری با تبریک میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و روز کارگر به مشکلات موجود در تعاونی‌های مسکن کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت: کارگران به اعتبار شهرداری سرمایه‌های خود را که در طول فعالیت پس‌انداز کرده‌اند، به این تعاونی‌های مسکن آورده‌اند. از این رو مسئولان شهرداری نیز باید به این مساله توجه کنند و اقدامات لازم برای سامان دادن به مشکلات تعاونی‌های مسکن را انجام دهند.

وی ادامه داد: به حسینی مکارم پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای متشکل از مسئولان حقوقی شهرداری، اعضای شورای شهر، معاون منابع انسانی شهرداری و مدیر کل تعاون استان تهران دادم تا از طریق این کمیته بتوان با تصمیم گیری‌های صحیح، کمک‌های لازم به تعاونی‌های مسکن کارگری شهرداری تهران را انجام داد.

وی بر حق بهره‌مندی کارگران از تشکل‌های کارگری تاکید کرد و گفت: برخی از سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران فاقد تشکل‌های صنفی هستند. درخواست ما این است که این امر در سالجاری در دستور کار قرار گیرد تا ان‌شاءلله امسال شاهد تحقق آن باشیم. البته در جلسه فراکسیون کارگری این مساله مورد بررسی قرار گرفت و مدیران شهری قول‌هایی دادند که امیدوارم محقق شود.

رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران از عدم پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارگران مشغول در پیمانکاری‌های طرف قرارداد با شهردادی انتقاد کرد و گفت: فراکسیون کارگری حتما در این مساله ورود خواهد کرد تا حداقل دستمزد به کارگران پرداخت شود. در صورت بی‌توجهی پیمانکاران نسبت به پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارگران، به شهرداری اجازه داده خواهد شد تا حقوق کارگران را از محل صورت وضعیت‌های تایید شده نزد شهرداری پرداخت کند.

حبیب‌زاده تصریح کرد: بهتر است خود پیمانکاران نسبت به پرداخت حقوق کارگران خود اقدام کنند، در غیر اینصورت این امر در قراردادهای جدید شهرداری لحاظ شده و به صورت یکی از بندهای قرارداد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر به دیدارهای متعدد خود با کارگران بخش‌های مختلف شهرداری و سازمان‌های تابعه و اطلاع از مشکلات آنها اشاره کرد و گفت: به همراه اقای محجوب نماینده مردم تهران در مجلس در اکثر ایستگاه‌های آتش نشانی تهران حاضر و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتیم. بر همین اساس از سوی دکتر شیخ - معاون منابع انسانی شهرداری تهران کمیته‌ای تشکیل و روز گذشته با حضور ایشان، بنده و آقای داوری رییس سازمان آتش نشانی جلسه‌ای برگزار و این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به توافقات خوبی رسیدیم که به زودی مفاد آن اعلام خواهد شد.

بنا براعلام سایت شورای شهر، رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه طبق قانون به کار گماردن کودکان ممنوع است، به فعالیت کودکان در حوزه جمع‌آوری پسماند اشاره کرد و گفت: اشتغال کودکان در حوزه پسماند چهره خوبی ندارد و عمده شکایات مردم این است که چرا کودکان در چنین وضعیت نامناسبی مشغول به کار هستند. هرچند که استفاده از کودکان طبق قانون ممنوع است، اما باید راه حل‌هایی یافت که مشکلات کودکانی که مشغول به کار هستند، کمتر شود.

ایسنا

۷۰۶

کد خبر: 936623

وب گردی

وب گردی