ابتلا ۴ مورد به تب کریمه کنگو از ابتدای سال۹۷ تا کنون

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در خصوص موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو از ابتدای سال ۹۷ تا کنون، گفت: ۴ مورد ابتلا به این بیماری داشتیم که سه مورد در استان کرمان و یک مورد در استان فارس بوده است.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر گویا ضمن بیان این مطلب، افزود: یک مورد از بین این ۴ مورد ابتلا، علی رغم همه اقدامات درمانی بیمارستان، فوت کرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت آموزش پیشگیری و اطلاع رسانی در مورد تب کریمه کنگو به افرادی که با دام سر و کار دارند، گفت: افرادی که دام نگهداری می کنند و یا دام ذبح می کنند و یا در کشتارگاه کار می کنند به منظور عدم ابتلا به تب کریمه کنگو باید مراقبت های لازم را انجام دهند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان این مطلب که نگهداری و کشتار دام باید به صورت مدرن و بهداشتی انجام شود، گفت: اگر فردی بخواهد در کنار خیابان یا جاده بدون رعایت استانداردهای بهداشتی اقدام به ذبح دام کند ممکن است به این بیماری مبتلا شود.

وی با بیان این که با خوردن گوشت دام کسی مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو نمی شود، افزود: افرادی که با خون و ترشحات دام آلوده سروکار دارند و ترشحات و خون دام روی بدن آنها می ریزد و داخل مخاط فرد می شود به این بیماری مبتلا می شوند.

دکتر گویا با تاکید بر این که کنه ای که روی بدن دام آلوده می نشیند می تواند ناقل تب کریمه کنگو باشد، افزود: چنانچه این کنه، بدن انسان را نیش بزند می تواند فرد را مبتلا به این بیماری کند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر تاکید کرد: پرسنل درمانی اعم از پزشک و پرستار باید در مواجهه با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو ، نکات بهداشتی و اصول استاندارد حفاظت فردی را رعایت و انجام دهند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

دکتر گویا با اشاره به این که شناسایی ‌دام مبتلا به تب کریمه کنگو بسیار دشوار است، افزود: حتی متبحرترین افراد نمی توانند این بیماری را در دام شناسایی کنند بنابراین باید تمام نکات بهداشتی را در هنگام تماس با دام رعایت کنیم.

701

کد خبر: 936714

وب گردی

وب گردی