تهران-ایسکانیوز: حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی با پروفسور کارلو چرتی رایزن فرهنگی ایتالیا و تیری‌ ویل رایزن فرهنگی فرانسه دیدار کردند.

حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی، اردشیر صالح‌پور دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و سیداشرف طباطبایی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با پروفسور کارلو چرتی رایزن فرهنگی ایتالیا و تیری‌ ویل رایزن فرهنگی فرانسه دیدار کردند.

در این دیدار که در دفتر مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی و با محوریت تعامل و همکاری برای برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر برگزار شد، طرفین به بحث و تبادل نظر پرداختند.


حسین طاهری بهانه این دیدار خود با تیری ویل را ارتباط فرهنگی میان دو کشور دانست و گفت: نگاه خانواده تئاتر ایران به تئاتر فرانسه نگاه متفاوتی است و بخش مهمی از نسل جوان تئاتر ما شاگردان استادانی از فرانسه بوده اند و به عبارتی به دلیل تحصیلات خانواده تئاتر در سه و چهار دهه اخیر در کشور فرانسه، تئاتر فرانسه تأثیر بسزایی در تئاتر ایران داشته است.


او با بیان اینکه رویکرد جدید دولت ارتباط جدی‌تر در عرصه فرهنگ با اروپا و دنیای غرب است خاطرنشان کرد: فرصت‌های فرهنگی ایجاد شده می‌تواند زمینه‌ساز فرصت‌های اقتصادی باشند و ما باید با برنامه‌ریزی جامع و حمایت مادی و معنوی از گروه‌های تئاتری، زمینه ارتباطات هر چه بیشتر میان کشورها را فراهم کنیم.


تیری ویل رایزن فرهنگی کشور فرانسه رویکرد سال‌های قبل جشنواره تئاتر فجر در انتخاب آثار و پذیرایی از میهمانان بین‌الملل را بسیار شایسته عنوان کرد و گفت: اولویت ما به عنوان بخش فرهنگی تمایل به خلق آثار مدرن و معاصر است. شناساندن جوانان حرفه‌ای تئاتر فرانسه به مخاطب ایرانی برای ما بسیار حائز اهمیت بوه و خواهد بود.


او سیاست فرهنگی کشور ایران را بسیار مناسب دانست و خاطرنشان کرد: خلاقیت هنری ایرانیان بسیار قابل تحسین و زندگی در ایران برای من بسیار شگفت‌انگیز و دلچسب است.


اردشیر صالح‌پور دبیر سی‌وسومین جشنوارها بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه این جشنواره نیازمند مشارکت دیگر کشورهاست گفت: فراخوان این دوره از جشنواره را به بسیاری از کمپانی‌ها و مراکز مختلف تئاتری ارسال کردیم و تا کنون استقبال شایسته‌ای از سوی آن‌ها صورت گرفته است.


او کیفیت آثار شرکت کننده در این دوره از جشنواره را پر اهمیت‌تر دانست و عنوان کرد: ما آمادگی پذیرایی از یک یا دو اثر با کیفیت از فرانسه و ایتالیا را داریم ضمن اینکه در کنار اجراهای تئاتر از برگزاری ورک‌شاپ توسط اساتید و متخصصین این حوزه نیز استقبال خواهیم کرد. همچنین به دنبال این هستیم تا از چهره‌های مطرح و شاخص تئاتر ایتالیا و فرانسه به عنوان داور و میهمان در این دوره از جشنواره دعوت بعمل آوریم.


کارلو چررتی رایزن فرهنگی ایتالیا ارتباطش را با خانواده تئاتر ایران بسیار نزدیک عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته یک یا دو گروه تئاتر از ایتالیا همواره در جشنواره‌های تئاتر ایران حضور داشته‌اند. همچنین گروه‌هایی از ایران برای شرکت در جشنواره‌های ایتالیا با همکاری و حمایت دو کشور راهی ایتالیا شد‌ه‌اند. ما آمادگی همکاری به منظور حضور اساتید و چهره‌های حرفه‌ای تئاتر ایتالیا در جشنواره فجر در این دوره را داریم.


در پایان مقرر شد تا این جلسات تا حصول نتیجه، ادامه داشته باشد.

کد خبر: 94048

وب گردی

وب گردی