ایسکانیوز: نبردها در اطراف شهر کردنشین کوبانی میان شبه‌نظامیان داعش و چریک‌های کرد در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه ادامه دارد.

با وجود بمباران پایگاه‌های داعش در اطراف کوبانی، پیش‌روی نیروهای این جریان شبه‌نظامی به سوی کوبانی ادامه دارد هرچند که این پیش‌روی‌ها به نسبت هفته گذشته کند گزارش می‌شود.

صفحه‌های مجازی نزدیک به داعش خبر داده‌اند که از عصر روز گذشته حملات خمپاره‌ای از شرق کوبانی آغاز شده است. اگر این خبر صحت داشته باشد، نشان می‌دهد که نیروهای داعش تا آن اندازه به این شهر نزدیک شده‌اند که می توانند با خمپاره، مواضع چریک‌های کرد در داخل شهر را هدف قرار دهند.

کوبانی در دو کیلومتری مرز با ترکیه قرار دارد و به دلیل موقعیت شبه‌کوهستانی آن می‌تواند پناهگاهی برای نیروهای داعش در سوریه باشد که در روزهای اخیر هدف حملات هوایی آمریکا و دولت‌های ائتلاف بوده‌اند.

بخش‌های غربی داعش در اختیار زنان چریک عضو یگان «معصومه» است و مقاومت آن‌ها باعث شده تا شبه‌نظامیان داعش در 60 کیلومتری کوبانی زمین‌گیر شوند.

پیشروی نیروهای داعش از جنوب و شرق کوبانی سریعتر گزارش می‌شود. داعش روز گذشته موفق شد روستای «یادی قابو» را که در پنج کیلومتری روستای «کلمه» است به تصرف خود درآورد و تقریبا به 10 کیلومتری کوبانی برسد.

داعش در جبهه شرقی هم با تصرف دو روستای «تل حاجب» و «علی شهر» تقریبا به 15 کیلومتری کوبانی رسیده است. با همه این‌ها رینگ دفاعی چریک‌های کرد تاکنون مقاومت جدی در برابر حملات داعش نشان داده‌اند و در صورت اجبار هم با کندی عقب می‌نشینند.

مناطق زرد رنگ: تحت کنترل چریک‌های کرد
مناطق سیاه رنگ: تحت کنترل داعش
کد خبر: 94183

وب گردی

وب گردی