افتتاح بوستان ولایت در ساری

مجموعه فرهنگی و اجتماعی بوستان ولایت با حضور معاون رئیس جمهور و همزمان با میلاد باسعادت منجی عالم بشریت در ساری افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت چهارشنبه شب در مراسم افتتاح بوستان ولایت ساری اظهار داشت: هر وقت از ساری بگوییم رئیس جمهور پرنشاط می شود و به وجد می آیند زیرا خاطرات بسیار خوبی از حضور و استقبال خوب مردم منطقه دارند و امروز پاسخ احسان شما با احسان باید داده شود.

وی افزود: پروژه های ارزشمندی برای رفاه و احترام شما در حال انجام است و به شهردار جوان وعده کردم که از سوی دولت و سازمان برنامه بودجه پشتیبان شما باشم و حمایت کنم.

دکتر نوبخت بیان کرد: از نماینده عالی دولت در استان آقای استاندار می خواهم که پاسخ محبت ها و نشاط این مردم را با خدمات و صمیمیت ادا کند تا روزی دوباره بیایم و شاهد باشم که شهردارو تیم مدیریت شهری بیش از این خدمات ارائه کنند.

مهدی عبوری شهردار ساری نیز گفت: سئوالاتی که تیم مدیریت شهری را به تحول وامی دارد و نمی گذارد این قطار سازندگی ضعیف حرکت کند یا درجا بزند سئوالاتی همچون این است که آیا شهر ساری در همه ابعاد تغییر کرده است و آیا با وجودهمه تخریب ها یا همه شایعات مردم از عملکرد ما راضی هستند؟

شهردار ساری، فرهنگ را همسنگ عمران نامید و از فرهنگ به عنوان کلیدی ترین راه این سرزمین کهن سخن گفت و اظهار داشت: لحظه ای به این تفکر تعلل نکردم و علیرغم همه فشارها بنا به عهدی که با شما شهروندان بستم ایستادگی کردم.

عبوری با بیان اینکه بوستان ولایت، این مکان تاریخی و بسیار زیبا طراحی شده است و با حضور شما شهروندان به بهره برداری می رسد، افزود: این مجموعه تاریخی در زمان فتحعلی شاه قاجار تبدیل به نوباغ شاه و حدود یک قرن تبدیل به پادگان ارتش شد ومسئولان خصوصا تیم مدیریت شهری به درخواست شما طرح خروج پادگان را پیگیری کردند و طرح خروج مورد توافق مقام معظم رهبری قرار گرفت و ما آن را هدیه از طرف رهبر انقلاب می دانیم.

وی ادامه داد: این مجموعه تاریخی همه خدمات فرهنگی و تاریخی از آمفی تئاتر ۴ هزارنفره، نگار خانه، خانه علوم و نجوم، خانه تخصصی موسیقی، خانه معمار، کتابخانه دیجیتال ومجموعه شورای شهر، سرای جهان دیدگان، سینما هنر و تجربه، مسجد علی بن موسی رضا (ع) و موزه های زیبا با طراحی فضای سبز را ارائه می دهد.

شهردار ساری افزود: فرهنگ زیربنای همه امور است که می تواند ما را به رشد و تکامل برساند و این سرزمین از غنای فرهنگی برخوردار است و در طول تاریخ نقش بزرگان علم و هنر بزرگنمایی می کند و باید به نسل بعدی انتقال دهیم.

عبوری خطاب به محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری بیان کرد: شما افتخار شمال کشورهستید و راس بزرگترین سازمان برنامه ریزی و اعتباری قرار دارید و پروژه های بزرگ دیگری با اولویت اشتغال زایی در این شهر وجود دارد که نیازمند حمایت است.

وی ادامه داد: پروژه گردشگری ملل ۲ در حاشیه رودخانه تجن، پارک جنگلی بزرگ نوبخت در منطقه سکوتپه از جمله پروژه ها است و امروز با حضور دکتر نوبخت و استاندار و اعضا، کنار گذر بلوار داراب از پل کابلی شهید رنجبر تا پل شهید نوری در ذغال چال و زیر گذر بزرگ شهید سید مصطفی علمدار در میدان هلال احمر افتتاح شد و پروژه مهار آب های سطحی، پروژه شهربازی در پارک جنگلی شهید زارع در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد .

900

کد خبر: 946728

وب گردی

وب گردی