شهید مطهری فردی انقلابی بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی گفت: فردی انقلابی بود که در خدمت آرمان های انقلاب و سقوط رژیم وقت و رهایی جوانان از انحطاط در عرصه مبارزه حاضر شد و به همین دلیل گروه های معاند و منحرف مغز پاک و مطهر انقلابی و جهادی او را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش ایسکانیوز،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: استاد مطهری مسئله محور می‌گفت و می‌نوشت، نه این که برای سخنرانی، سخنرانی کند یا برای نوشتن، بنویسد.
سیدجواد حسینی درمراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که در مجتمع فرهنگی شهید مطهری شهرستان فریمان برگزار شد، اظهار کرد: اصولا کسانی که بنا به شرایط زمانی و مکانی مجبورند زیاد بنویسند و بگویند طبیعتا ممکن است بیشتر در معرض خطا و اشتباه باشند اما بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران درباره شهید مطهری گفته اند که آثار شهید مطهری صد در صد آموزنده است؛ این نه نگاه یک شاگرد علاقه مند به استاد بلکه نگاه یک مرجع بزرگ عالیقدر به آثار استاد شهید مطهری است.
وی تاکید کرد: این فرمایش حضرت امام دو نکته دارد و اول این که ایشان تمام آثار شهید مطهری را خوانده اند و نکته دوم این که سپس تمام آثارشان را صد در صد آموزنده دانسته اند.
حسینی با بیان این مطلب که در عرصه علمی با دو دسته از علما مواجهیم بیان کرد: دسته اول افرادی هستند که در یک رشته تخصص پیدا می کنند و در آن عمیق می شوند و دسته دوم کسانی هستند که در تمامی رشته ها همانند دایره المعارف آموزه هایی را کسب می کنند اما در رشته خاصی عمیق نمیشوند.
وی افزود: هر دو این دسته ها امروزه نمیتوانند تاثیر گزار باشند چرا که حوزه دانش بشری امروز آنقدر گسترده شده است که اگر در یک رشته خاص تخصص داشته باشیم تببین آن در جامعه سخت میشود و اگر در تمام رشته ها دانش داشته باشیم اما عمیق نباشیم هم اثرگذار نخواهیم بود.
حسینی خاطرنشان کرد: شهید مطهری عمیق بودند؛ در معرفت اسلامی، حکمت اسلامی، اقتصاد و ... . وقتی یک کتاب او را می خوانید فکر میکنید ادیب است، کتاب دیگر را می خوانید فکر میکنید اقتصاددان است و یا جامعه شناس است.
وی اظهار کرد: استاد مطهری نوشتار و گفتارش براساس مسئله بود و ایشان مسئله محور مینوشتند. تشخیص می دادند جامعه اسلامی نیازمند واکاوی چه مسئله ای است و سپس با درک عمیق از آن مسئله پیرامونش مینوشتند و میگفتند و روشنگری می کردند.
حسینی با تاکید بر این که استاد مطهری دگم نبود، خاطرنشان کرد: ایشان فردی آزاد اندیش بود و در نامه ای هم که دوبار به رییس دانشکده الهیات نوشته اند این مسئله مشخص است؛ شهید مطهری در دانشکده الهیات چهار واحد که دو واحد آن مربوط به مارکسیست شناسی و دو واحد مربوط به نقد مارکسیست بود تدریس میکردند و طی نامه ای به رییس دانشکده عنوان کردند برای درس مارکسیست شناسی از استادی مارکسیسم دعوت شود و نقد آن را به من بسپارید.
وی خاطرنشان کرد: در احوالات شهید مطهری آورده اند که ایشان گاها در یک کتاب فروشی آنقدر با توده ای ها بحث میکرد که عده ای شهید مطهری را توده ای میدیدند؛ بحث های طولانی و زیاد استاد شهید مطهری با توده ای ها و سایرین به دلیل باور و علم زیاد ایشان به مبانی اسلامی بود.
حسینی تاکید کرد: شهید مطهری در کنار تمام ویژگی هایش فردی انقلابی بود که در خدمت آرمان های انقلاب و سقوط رژیم وقت و رهایی جوانان از انحطاط در عرصه مبارزه حاضر شد و به همین دلیل گروه های معاند و منحرف مغز پاک و مطهر انقلابی و جهادی او را مورد هدف قرار دادند.

900

کد خبر: 946730

وب گردی

وب گردی