اختتامیه کارگاه ویژه مهدویت و جشن نیمه شعبان با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد لاهیجان

این مراسم که با همت کانون مهدویت دفتر نهاد مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در طی ۳روز به صورت کارگاه ویژه مهدویت برگزار گردید، اختتامیه مراسم با حضور اساتید و عموم دانشجویان در سالن خواجه نصیر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از لاهیجان،‌ سلسله سخنرانی هایی با عنوان تکامل اجتماعی انسان در تاریخ با سخنرانی دکتر شمس و منجی از نظر تاریخ و ادیان با سخنرانی دکتر مقداد ابراهیمی از دیگر برنامه های کارگاه فوق بود که در روزهای گذشته برگزار گردید.

سخنران برنامه اختتامیه حجت الاسلام والمسلمین صدیق امام جمعه محترم لاهیجان مطالبی در مورد اهمیت بحث مهدویت بیان کردند، که اهم آن اینکه ما باید در هر لحظه زمینه ساز ظهور امام زمان (عج)باشیم و این زمینه سازی می تواند عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام و پشتیبان ولایت فقیه بودن باشد.

وی با اشاره به اینکه، در هیچ مکتبی به اندازه به مکتب اسلام برای انسان کرامت قائل قائل شده باشد. ادامه داد: دستور اسلام این است که سلام مستحب و جواب آن لازم است. حتی در زمانی که نماز میخوانید. در نماز به گونه ای سلام گفتید همانگونه جواب میدهید، این ارزش انسان از دیدگاه خداوند است.

حجت الااسلام والمسلمین صدیق به توصیف مهدویت اشاره ای کردند و فرمودند: مفهوم مهدویت یعنی انتظار یک منجی کل یا مصلح، این دیدگاه همه مردم است، با هر دیدگاهی که دارند معتقدند، اقایی بیاید در دوره آخر زمان و زمان امور را در دست بگیرد. همه نابسمانی را سامان دهد، نا امنی ها را در امنیت قرار دهد، همه درد دردها و رنج ها را برطرف نماید.

امام جمعه همچنین افزود: در زمان حضرت، شیعه، سنی، یهودی و همه یک فرمانده دارند. عدل به معنای واقعیش یعنی اینکه هر چیزی در جای خودش است.

وی با اشاره به مفاهیم غیبت افزود: یکی از معانی غیبت آن است که امام زمان پشت پرده است که ما نمی بینیم، بعبارت دیگر امام زمان بین ما هست اما غایب است ما نمی بینیم.

مراسم با مدح خوانی و مولودی خوانی میهمان برنامه، کربلایی امیر حسین خائفی ادامه یافت و در آخر قرعه کشی در بین حاضران انجام و به برندگان جوائزی اهدا گردید.

کد خبر: 946756

وب گردی

وب گردی