قیمت نفت اندکی بالا رفت

درحالی‌که فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را ثابت نگاه داشت و با اطمینان اعلام کرد که افزایش اخیر نرخ تورم تداوم خواهد داشت، قیمت نفت قبل از بسته شدن بازار بالا رفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پایان معاملات چهارشنبه به وقت آمریکا (صبح پنج‌شنبه به وقت تهران)، درحالی‌که فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را ثابت نگاه داشت و با اطمینان اعلام کرد که افزایش اخیر نرخ تورم تداوم خواهد داشت، قیمت نفت قبل از بسته شدن بازار بالا رفت.

کمیته تعیین نرخ بهره فدرال‌رزرو همچنین کند شدن رشد اقتصاد و مشاغل در این اواخر را کم اهمیت دانست و اعلام کرد، فعالیت‌های اقتصادی با سرعتی متوسط در حال رشد هستند و افزایش اشتغال، به طور متوسط، در ماه‌های اخیر قدرتمند بوده است.

تقاضای نفت وابستگی تنگاتنگی با شاخص‌های گسترده رشد اقتصادی دارد.

قیمت پیش‌خرید نفت خام برنت، برای تحویل در ماه جولای، ۲۳ سنت افزایش یافت و در ۷۳.۳۶ دلار به ازای هر بشکه بسته شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، ۶۸ سنت بالا رفت و به ۶۷.۹۳ دلار رسید.

در اوایل جلسه معاملات امروز، بازارها با شوک افزایش میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا مواجه شدند که بیشتر آن در ساحل غربی آمریکا (منطقه مربوط به پالایشگاه‌های بزرگ) متمرکز شده بود.

طبق داده‌های سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، میزان ذخایر انبارهای تجاری نفت خام این کشور، این هفته به طرز غافل‌گیرکننده‌ای ۶.۲ میلیون بشکه جهش کرد. نزدیک به ۵ میلیون بشکه از این مقدار، مربوط به ساحل غربی آمریکا بود.

معمولا هروقت افزایش ذخایر، مربوط به ساحل غربی باشد، هفته آینده با کاهش بزرگ این ذخایر روبرو هستیم. بنابراین اعداد بزرگ در افزایش میزان ذخایر انبارهای سواحل غربی آمریکا، آن‌چنان موجب وحشت بازارها نمی‌شود.

صادرات نفت ایران، طبق اعلام وزارت نفت این کشور، در ماه آوریل رکورد زد و به ۲.۶ میلیون بشکه در روز رسید. چین و هند بیش از نیمی از این نفت را وارد کرده‌اند.

استراتژیست پتروماتریکس، اولیویر جاکوبز، می‌گوید: پیش‌بینی این که آمریکا دیگر تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید نخواهد کرد باعث شده است تا ایران به هر اندازه که در توان دارد نفت بفروشد.

اگر ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شود، با ریسک جهش یافتن قیمت‌های نفت در جهان، روبرو خواهد شد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 946762

وب گردی

وب گردی