از برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در واحد علوم و تحقیقات تا  اهدای گل توسط دکتر فرهاد رهبر به کارگران

اخبار مهم و پربازدید دانشگاه آزاد اسلامی در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،مهمترین رویدادهای هفته(8تا 11 اردیبهشت ماه ) در دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

خروجی دانشگاه باید اسلامی باشد/ گسترش دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در آینده‌ای نزدیک

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری، با بیان اینکه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نیمه دوم دهه سوم عمر خود را طی می‌کنند، گفت: این دفاتر بیش از ۲۵ سال خدمتگزاری کرده و در توسعه آگاهی‌ها و علایق اسلامی دانشگاهیان موفق بوده است. تاسیس دفاتر نمایندگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان‌ها نیز به‌ تصویب رسیده و امیدوارم بتوانیم در حرکتی مشترک، دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی را گسترش دهیم.

حضور نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها نعمت است

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در گردهمایی مسئولان و معاونان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: حضور نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها نعمتی است که اگر تضعیف شود، آثار سوء آن نمایان خواهد شد. بسیاری امروز در صدد طراحی نقشه های مختلف علیه انقلاب هستند و مدافعان انقلاب و نظام همین روحانیون آگاه هستند.

انعقاد قرارداد همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با اداره کل منابع طبیعی اردبیل

قرارداد همکاری در زمینه های پژوهشی، آموزشی، فناوری و کارآفرینی میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل منعقد شد. دکتر اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تا علم و دانش در جهت توسعه و برون رفت از مشکلات و بحران ها بکار گرفته شود. رویکرد جدید دانشگاه حرکت به سوی دانشگاهی کارآفرین و فناور و تغییر برای خروج از آموزش محوری به سمت دانشگاه نسل دوم و سوم که همان پژوهش و فناور محور و کارآفرین است.

ایجاد شبکه کارآفرینی در سطح استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

هفدهمین جلسه کمیته نظارت و ساماندهی مراکز رشد واحدهای فناور با حضور دکتر حامد افشاری مدیر کل کارآفرینی و تجاری سازی، دکتر داوود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از مدیران مراکز رشد واحدهای دانشگاهی در سازمان مرکزی برگزار شد.در این جلسه مدیر کل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد شبکه کارآفرینی در سطح استادان، کارمندان، دانشجویان و فارغ التحصیلان خبر داد.

مراسم ازدواج 167 زوج دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

مراسم ازدواج 167 زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، با حضور دکتر فرهاد رهبر دردر جوار یادمان شهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.خطبه عقد نمادین یک زوج دانشجوی کارشناسی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از دیگر زوج ها، توسط حجت الاسلام ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات قرائت شد.پس از قرائت خطبه عقد، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه هدایایی به زوج های جوان اهدا کردند و سفر مشهد مقدس نیز از جمله هدایا بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش منصوب شد(8 اردیبهشت )

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی حکمی دکتر حسن اخگری را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش منصوب کرد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران منصوب شد(8اردیبهشت)

دکتر ابطحی طی حکمی مهندس زهرا شیرمحمدی را به عنوان سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران منصوب کرد.

فارغ‌التحصیلان جوان دارای شایستگی علمی و عمومی در اولویت جذب دانشگاه آزاد هستند

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم ازدواج 167 زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه براساس مجوز شورای اسلامی شدن دانشگاه ها، جذب اعضای هیات علمی جوان و دارای شایستگی های علمی و عمومی را در دستور کار قرار داده است و با توجه به اینکه در حال حاضر جوانان تحصیل کرده بسیار زیادی در دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها داریم و کشور از مشکل بیکاری جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رنج می برد، باید برای برون‌رفت از این وضعیت برنامه‌ریزی کنیم.براساس سیاستی که به دستور دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنا مطرح شد و پس از آن در هیات رئیسه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت، موضوع جوان‌گرایی را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم از جوانان فارغ‌التحصیلی که شایستگی های علمی خود را به اثبات رسانده‌اند، در همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم از بین فارغ‌التحصیلان جوان که رتبه های خوبی دارند، در مرحله اول برای تحقیق و توسعه و آموزش استفاده کنیم و در مرحله بعد، از این افراد در مناصب و مسئولیت هایی که می توانند در دانشگاه آزاد اسلامی عهده‌دار شوند، بهره مند شویم.

دو انتصاب جدید در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران(8اردیبهشت)

با احکامی از سوی دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دکتر سید حمید جمال الدینی عزآبادی به عنوان سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و دکتر ابراهیم بلالی به عنوان سرپرست دانشکده علوم و فناوریهای نوین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران منصوب شدند.

عدم افزایش شهریه مناطق زلزله زده دانشگاه آزاد اسلامی ترم آینده عملیاتی می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عدم افزایش شهریه مناطق زلزله زده برای ثبت نام جدید بود که ترم آینده عملیاتی خواهد شد.حجت الاسلام ابراهیم کلانتری با اشاره به تخفیف شهریه مناطق محروم و زلزله زده گفت: یکی از وعده‌هایی که داده بودیم، تخفیف در شهریه دانشجویان مناطق محروم و زلزله خیز بود که از ترم بهمن ماه عملیاتی شد.حداکثر تخفیفی که امکان پذیر بود، به تناسب اشخاص داده شد و شهریه تعدادی از دانشجویان نیز اقساطی شد.

انتصاب سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی حکمی دکتر مجید محمدنژاد را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز منصوب کرد.

تصویب آیین‌نامه شورای دانشگاه آزاد اسلامی

جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر فرهاد رهبر و با حضور اعضا صبح امروز(9 اردیبهشت) برگزار شد.دکتر محمدمهدی طهرانچی دبیر کمیسیون دائمی هیات امنا با بیان اینکه شورای دانشگاه یکی از ارکان مهم دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: آیین‌نامه این شورا امروز در کمیسیون دائمی مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.وی با بیان اینکه مصوبه قبلی هیات امنا درخصوص شورای دانشگاه مورد تجدیدنظر واقع شد، اظهار داشت: در آیین‌نامه شورای دانشگاه که به تصویب اعضای جلسه رسید، تمامی روسای واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی عضو شورای دانشگاه هستند.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با شرکت همگامان کارآفرین

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و شرکت مهندسی شبکه و فناوری اطلاعات همگامان در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی دولت تدبیر و امید مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن اقتصاد دانش بنیان، مردمی کردن اقتصاد، گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه و با هدف توسعه اشتغال بویژه اشتغال دانش‌بنیان در کشور، به امضا رسید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر منصوب شد(10 اردیبهشت)

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی حکمی دکتر احمد ابراهیمی را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر منصوب کرد.

راه اندازی دفاتر نهاد رهبری در ۱۴۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حجت الاسلام ابراهیم کلانتری گفت: براساس طراحی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، قرار است در واحدهای جامع و بسیار بزرگ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دایر شود. پیش بینی می شود در سال جاری در ۱۴۰ واحد این دانشگاه، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری راه اندازی شود.

انتصاب سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان سما

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی حکمی عطااله سلطانی صبور را به سمت سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان سما منصوب کرد.

دفترچه راهنما انتخاب رشته دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد (10 اردیبهشت)

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با صدور اطلاعیه ای از انتشار دفترچه راهنما جهت اطلاع از ضوابط پذیرش و مشاهده رشته /محل های دوره دکتری خبر داد.در این اطلاعیه آمده است:به اطلاع آن دسته از متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری تخصصی 97 دانشگاه آزاد اسلامی که در آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی شده اند، می رساند دفترچه راهنما جهت اطلاع ازضوابط پذیرش و مشاهده رشته /محل های دوره فوق بر روی سایت www.azmoon.net قرار گرفته است .

دانشجوی سما کرج جوان برتر سال 97 شد

پدرام فروغی شاد دانشجوی رشته الکترونیک آموزشکده سما واحد کرج و عضو برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامیدر جشنواره نشاط و امید از سوی استانداری البرز، به عنوان جوان برتر سال 97 انتخاب شد.وی دارای ثبت چند اختراع، چند تالیف و گردآوری کتاب، پذیرش مقاله ISI از مجله ی jokul journal و کسب عنوان های جوان برگزیده جمعیت هلال احمر کشور، دانشجو برتر سال های 94-93 و 96-95 و جوان برتر پژوهنده آموزشکده های سما سراسر کشور است.

اساتید بسیجی نقش موثری در انتقال مفاهیم انقلابی به دانشجویان بر عهده دارند

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با مسئول و اعضای بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت این مجموعه در استفاده از ظرفیت اساتید بسیجی در دانشگاه گفت: اساتید بسیجی در دانشگاه ها نقش بسیار مهم و ارزشمندی را در انتقال مفاهیم ارزشمند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارند و باید از این ظرفیت استفاده درست و دقیق صورت پذیرد و دانشگاه آزاد با توجه به فراگیری و گسترشی که در زمینه آموزش عالی دارد در این خصوص می تواند بسیار تاثیر گذار عمل کند.انتظار از اساتید بسیجی تقویت بنیه علمی، معرفتی، تربیتی و اخلاقی است و بی تردید تقویت خط انقلاب در دانشگاه ها توسط اساتید بسیجی و فعال قابل تحقق است .

تفاهم‌نامه همکاری بین واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه علوم کاربردی زوریخ منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی بین واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و دانشکده فنی دانشگاه زوریخ سوئیس به مدت چهار سال منعقد شد.تفاهم‌نامه همکاری به امضای دکتر قاسم عموعابدینی قائم‌مقام واحد علوم و تحقیقات و مارتینا هایرایاما رئیس دانشکده فنی دانشگاه زوریخ رسیده است.​ برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، تبادل دانشجو، پژوهشگر و اعضای هیأت علمی، فرصت مطالعاتی، برگزاری گردهمایی‌های علمی مشترک، همکاری در مجلدات علمی، زمینه‌سازی برای برگزاری دوره‌ها و گارگاه‌های مشترک، همکاری مشترک در زمینه پارک‌های علم و فناوری، همکاری در زمینه تجاری‌سازی دانش، توسعه زبان و ادبیات هر دو کشور و معرفی تاریخ، هنر و تمدن هر دو کشور مفاد این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.گفتنی است دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات، مسئول اجرایی این تفاهم‌نامه در این واحد دانشگاهی است.

تولید بیوکمپوست فرآوری شده از ضایعات کارخانجات قند در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

شرکت فناور مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) موفق به تولید نیمه صنعتی بیوکمپوست فرآوری شده از گل کربنات کلسیم شد. مهندس علی نجفی جویباری مدیرعامل شرکت فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اعلام این خبر گفت: برای تجاری سازی این فناوری، کارگاهی 15 متری با ظرفیت تولید سالانه 100 تن بیوکمپوست و سرمایه گذاری 150 میلیون ریال راه اندازی شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی به پشتوانه اساتیدش بر دهان مشکلات کشور می زند

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش پاسداشت مقام شامخ استاد که در تالار دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) معتقد بودند «اگر دانشگاه اصلاح شود، کشور اصلاح خواهد شد» و بنده می‌خواهم از این بیانات استفاده کنم و بگویم که رکن رکین و کانون دانشگاه به عنوان مرکز انسان‌سازی و جایگاهی که می‌تواند کشور را اصلاح کند، استاد است.واحد علوم و تحقیقات پیشتاز است و می‌تواند الگویی برای سایر واحدها باشد. با تکیه بر اساتید این دانشگاه می‌توان تحولات بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی و حل مشکلات کشور به وجود آورد.

اساتید نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تقدیر شدند (10 اردیبهشت)

همایش پاسداشت مقام شامخ استاد با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدصادق ضیائی مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر قاسم عموعابدینی قائم مقام واحد علوم و تحقیقات، دکتر سید یعقوب زراعت کیش مدیرکل حوزه ریاست واحد علوم و تحقیقات، حجت الاسلام ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات برگزار و درپایان از اساتید نمونه واحد علوم وتحقیقات تقدیر شد.

سامانه ارتباطات مردمی و پیگیری ویژه دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز فعالیت رسمی سامانه ارتباطات مردمی و پیگیری ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور برقراری ارتباط موثر با دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی خبر داد.دکتر محمدصادق ضیائی مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به مسائل و مواردی که در حوزه گسترده دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که یکی از آنها دریافت اطلاعات برای تصمیم‌گیری های بهینه و درست است، راه‌اندازی سامانه‌ای به منظور دریافت و ساماندهی اطلاعات ضروری به نظر می رسید. با دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، سامانه‌ ارتباطات مردمی و پیگیری ویژه به نشانی peygiri.iau.ac.irطراحی و راه‌اندازی شد. واژه «مردمی» که در عنوان این سامانه به کار برده شده، تعبیری بیرونی و درونی دارد.سامانه‌ ارتباطات مردمی و پیگیری ویژه دانشگاه آزاد اسلامی، دوران فعالیت آزمایشی خود را طی کرده است، و از امروز (10 اردیبهشت ماه) به طور رسمی آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.نظرات دریافتی از طریق این سامانه، قطعاً در اسرع وقت با ریاست دانشگاه مطرح می شود تا از این نظرات در جهت بهره‌وری دانشگاه استفاده شده و همچنین اجابت تقاضای متقاضیان تسریع شود.نمایندگان معاونت های دانشگاه و مراکز دانشگاهی موظف به پاسخگویی به متقاضیان در اسرع وقت هستند.

فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی مدال کیفیت فیگنبام آمریکا را کسب کرد

علی مسعودی فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب موفق به کسب مدال کیفیت فیگنبام ( Feigenbaum Medal ) آمریکا در سال ۲۰۱۸ شد. در مراسمی که در شهر سیاتل آمریکا برگزار شد، جامعه کیفیت آمریکا مدال کیفیت فیگنبام (Feigenbaum Medal ) در سال ۲۰۱۸ را به علی مسعودی فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب اهدا کرد.جامعه کیفیت آمریکا این مدال را به دلیل خدمات ارزنده این پژوهشگر و محقق ایرانی در زمینه "محیط زیست و توسعه پایدار از طریق طراحی و اجرای روش های کیفی برای ایجاد محصولات و مواد پایدار" به وی اهدا کرد و این برای اولین بار است که یک ایرانی برنده مدال کیفیت در این سطح می شود.گفتنی است، مدال کیفیت فیگنبام هر ساله به فردی زیر ۳۵ سال که از خود ویژگی های برجسته ای به لحاظ رهبری، حرفه ای بودن و توانایی در زمینه کیفیت را نشان داده و همچنین پتانسیل خدمت به بشریت در این زمینه را دارا باشد، تعلق می گیرد.

وزیر علوم: از جذب نخبگان جوان در دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می کنم

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری درخصوص جذب نخبگان جوان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این طرح رویکرد مثبتی است و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی باید برنامه های خود را مطرح کنند و ما هم تا جایی که راه داشته باشد، از لحاظ قانونی از این طرح حمایت خواهیم کرد.

۳۸ عضو هیات علمی قراردادی واحد علوم و تحقیقات پیمانی شدند/تعیین تکلیف اعضای هیات علمی قراردادی تا پایان شهریور

قائم مقام واحد علوم و تحقیقات گفت: رویکرد در بررسی پرونده اعضای هیات علمی قراردادی، کاملاً علمی است.وضعیت همکاری جمعی از اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات که بیش از یک سال به صورت قراردادی با این واحد دانشگاهی همکاری کرده و وضعیت استخدامی آنها در سال‌های گذشته تعیین تکلیف نشده بود، در ماه‌های پایانی سال ۹۶ به دستور دکتر فرهاد رهبر مورد بررسی قرار گرفت.وی ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریور ماه ۹۷ همه ۱۷۰ عضو هیات علمی که در این روند قرار گرفته‌اند، تعیین تکلیف شوند.

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد استان اردبیل

تفاهم نامه همکاری پژوهشی، فناوری، کارآفرینی و حمایتی میان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل منعقد شد.دکتر اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در مراسم انعقاد تفاهم نامه گفت: امیدوارم در تعامل بین دانشگاه و کمیته امداد زمینه هایی ایجاد شود که هم افزایی علمی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی زیاد شود. رویکرد دانشگاه به سمت کارآفرینی و رسالتش پژوهش و فن آوری است، لذا تقویت ارتباط در این زمینه ها حائز اهمیت است.

بخشنامه پرداخت هدیه به مناسبت روز معلم به اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر عبدالرسول پورعباس بخشنامه پرداخت هدیه روز معلم را به روسای واحدهای مرکز استان، واحدهای جامع مستقل، روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.در این بخشنامه آمده است: به مناسبت فرا رسیدن روز معلم و به منظور قدردانی از خدمات صادقانه اساتید محترم دانشگاه، تمامی واحدها و مراکز آموزشی، سازمان مرکزی و نیز سازمان سما مجاز هستند به استناد مصوبه دویست و پنجاهمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مورخ 29/1/97 هدیه روز معلم به مبلغ سه میلیون ریال به اعضای هیات علمی تمام‌وقت اعم از رسمی، قراردادی، پیمانی پرداخت کنند.براساس این بخشنامه، اعضای هیات علمی که از واحدی به واحد دیگر منتقل شده یا مأمور هستند، فقط از واحدی که حقوق دریافت می کنند، هدیه مزبور را دریافت خواهند کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز منصوب شد

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طی حکمی دکتر سید محمدرضا رئیس السادات را به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز منصوب کرد.

اخذ دروس مازاد علاوه بر دروس مصوب در برنامه درسی دانشجویان دانشگاه آزاد تصویب شد

جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز(11 اردیبهشت ماه) به ریاست دکتر فرهاد رهبر و با حضور سایر اعضا برگزار شد.دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: موضوع نحوه برگزاری آزمون جامع در دوره دکتری و اصلاحاتی بر روند برگزاری این آزمون در استانها به منظور اجرای دقیق آیین نامه های مربوط به آن مورد بررسی اعضا قرار گرفت. پس از بررسی این موضوع مقرر شد یک مجموعه کمیته های نظارتی در سطح استانها برای نظارت بر اجرای دقیق آزمون جامع تشکیل شود. آیین نامه این موضوع مصوب و در آینده به واحدها ابلاغ خواهد شد. با بیان اینکه در این جلسه تقاضای تعداد زیادی از دانشجویان برای اخذ دروس مرتبط با مجموعه رشته تحصیلی خود بیش از برنامه مصوب درسی، مورد بررسی قرار گرفت، گفت: کلیات این موضوع تصویب و مقرر شد آیین نامه آن تهیه و به واحدها ابلاغ شود.

برگزیدگان پژوهشی و اساتید نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تقدیر شدند

مراسم بزرگداشت روز معلم و گرامیداشت مقام استاد با حضوردکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و رئیس واحد تهران مرکزی در مجتمع حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

«دانشگاه آزاد اسلامی» نه تنها مشکلی ندارد، بلکه می خواهد مشکلات کشور را هم حل کند

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم بزرگداشت روز معلم و گرامیداشت مقام استاد که عصر امروز در مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) واحد تهران مرکزی برگزار شد، با تبریک روز معلم و نیمه شعبان، گفت: ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی تربیت نیروی انسانی متخصص در تراز جمهوری اسلامی ایران است و امروز این دانشگاه حدود 6 میلیون فارغ‌التحصیل تقدیم جامعه کرده که در جای جای کشور مشغول خدمت هستند. این دانشگاه نه تنها مشکلی ندارد، بلکه می خواهد مشکلات جمهوری اسلامی ایران را هم حل کند.امروز زمزمه‌هایی درباره دانشگاه آزاد اسلامی به گوش می رسد که تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کاهش یافته و دوران اوج این دانشگاه به پایان رسیده و در حال ورشکستگی است، اما باید بگویم کسانی که این آرزو را دارند، آن را با خود به گور خواهند برد.اگر تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود، یقین دارم که کشور را متحول خواهد کرد و مشکلاتی که امروز گریبانگیر کشور شده را برطرف می کند.دکتر فرهاد رهبر در پایان گفت: محققان دانشگاه آزاد اسلامی برای مقابله با آسیب های اجتماعی هم باید برنامه‌ریزی کرده و راه‌حل ارائه کنند تا برای رفع این آسیب ها و معضلات به کمک دولت بیایند.

اهدای گل توسط دکتر فرهاد رهبر به کارگران دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در آستانه یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر، با تعدادی از کارگران خدوم و زحمتکش بخش های مختلف واحد علوم و تحقیقات دیدار کرد. دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با اهدای گل و تبریک روز جهانی کار و کارگر، گفت: امروز بهانه‌ای پیدا کردیم که خدمت شما برسیم و روز کارگر را تبریک بگوییم.وی در پایان خطاب به کارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از شما می خواهیم ما را از دعای خیرتان محروم نکنید و همه در کنار هم و با کمک هم تلاش کنیم تا دانشگاه آزاد اسلامی را به اهداف خود برسانیم.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی در «بستر برنامه‌محور شبکه‌ای» به کار گرفته می شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی از به کارگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی در یک بستر برنامه‌محور شبکه‌ای برای حل مساله خبر داد.دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی در مراسم بزرگداشت روز معلم و گرامیداشت مقام استاد که در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی برگزار شد، گفت: سال 2005 در مجله نیچر مقاله‌ای می‌نویسند و می‌گویند که مرجعیت علمی در ایران در حال بازسازی دوباره است و ما باید جلوی این حرکت را با تحریم یا اغتشاش سیاسی بگیریم. در تحلیل این حرکت هم می‌گویند این حرکت نتیجه رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری است و ایشان در برنامه توسعه کشورشان یک حرکت درون‌زا را در همه حوزه‌های علم در نظر گرفته‌اند، اما نتیجه این حرکت علمی این است که در سال 1996 در مقالات علمی، ایران رتبه 5 منطقه را با حدود 842 مقاله بعد از عربستان داشت، اما در یک حرکت 20 ساله در سال 2016 رتبه اول منطقه و شانزدهم دنیا را به خود اختصاص داد.دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌های دولتی تفاوتی اساسی دارد، دانشگاه‌های دولتی استادمحور و دانشگاه‌های پزشکی بیمارمحور هستند، اما دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون کلاس‌محور بوده است؛ استاد در قدم دوم قرار داشته و به همین خاطر برای استاد در دانشگاه آزاد اسلامی اتاق در نظر گرفته نشده، اما این دانشگاه کلاس‌محور دیگر دورانش به پایان رسیده و باید تحول ایجاد کرد و باید برای این کار برنامه داشته باشیم که اتفاقا داریم. باید پژوهش اثرگذار شبکه‌ای داشته باشیم. در هر سال در تهران مرکزی اگر 6 هزار پایان‌نامه دفاع می‌شود، باید یک شبکه 6 هزار تایی باشد تا بتواند با هم حل مساله کند. از امسال دانشجویان تحصیلات تکمیلی در یک بستر برنامه‌محور به صورت شبکه‌ای به کار گرفته می‌شوند و این راه تحول راهی طولانی است.

ندافراهانی

204

کد خبر: 946850

وب گردی

وب گردی