از تلاش مسوولین در استان ها برای مقابله با بحران کم آبی تا بازداشت شهردار و اعضای شورای شهر

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، جانشینی برای امام جمعه شیراز، شایعه در رابطه با تغییر استاندار خراسان شمالی، بازداشت شهردار و شورای شهر مرودشت، خیز دانشگاه آزاد اسلامی در مقابله با بحران کم آبی در استان ها، واکنش رئیسی به ‌شبهه مالیات آستان قدس و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

واکنش صالحی در رابطه با تغییرش در استانداری

محمدرضا صالحی با تکذیب خبر تغییر وی در استانداری در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: من این خبر را در سایت ها و فضای مجازی مشاهده کرده ام، اما هر تصمیمی که دولت در این زمینه بگیرد من در خدمت دولت هستم.

وی با تکذیب این خبر ادامه داد: در رابطه با تغییر استانداری خراسان شمالی با من رسما صحبتی نشده است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: اگر قرار باشد من از استانداری خراسان شمالی کنار بروم قاعدتا باید از روز قبل این موضوع با من در میان گذاشته شود و بگویند که برای شما جایگزین انتخاب می شود و شما بازنشسته و یا به جای دیگری انتقال خواهید یافت، اما هیچ صحبت خاصی با من در این رابطه نشده است.

yon.ir/EypEl

سهم نمایندگان استان یزد در مجلس افزایش می یابد؟ رئیس مجمع نمایندگان پاسخ می دهد

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در رابطه با اضافه شدن یک نماینده به مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان یزد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: طبق قانون هر 10 سال یک بار به نمایندگان مجلس شورای اسلامی 20 نفر اضافه می شود که در حال حاضر به مدت 20 سال است این اتفاق نیفتاده است، بنابراین طبق قانون باید 40 نماینده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت عدم تصویب اضافه شدن 40 نماینده به مجلس و اضافه شدن فقط 20 نماینده به نمایندگان مجلس فقط یک نفربه نمایندگان استان یزد اضافه خواهد شد و در صورت تصویب این طرح و اضافه شدن 40 نفر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو نفر به نمایندگان استان یزد اضافه خواهند شد.

yon.ir/UR5XF

خیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برای مشارکت در حل بحران کم آبی

احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در رابطه با مقابله با بحران آب در استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: بحران آب بحرانی است که باید آن را واقعا جدی گرفت و برای جلوگیری از دامن گیر شدن این بحران راهکار مناسبی را پیدا کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: نسل چهارم دانشگاه ها نسلی است که دانشگاه ها محور پیشرفت، توسعه و تعالی آن کشور یا مجموعه قلمداد می شوند و باید به دانشگاه ها عنایت شود به آن دلیل که به جز حل بحران آب می توان برای حل بحران های دیگر هم از کمک دانشگاه ها استفاده کرد.

وی افزود: برای استفاده از روشویی ها می توان از شیرآلات خاصی استفاده کرد و من در این جلسه اعلام کردم تا مجددا یک بازبینی در شیرآلات صورت گیرد و حتی از شیرآلات چشمی یا پدالی استفاده شود؛ شیرآلات پدالی شیرآلاتی هستند که با پا باز و بسته می شوند و این موضوع از هدر رفتن آب جلوگیری می کند.

yon.ir/yNxDP

اقدامات شورای شهر یزد برای مقابله با کم آبی

غلامعلی سفید در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: در خصوص مقابله با بحران آب در شهر یزد تلاش کردیم تا آب مصرفی در فضای سبز را از آب شهری جدا کنیم و در این مسیر بسیار پیش رفته ایم که انشالله به زودی این موضوع را به همگی اعلام خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر یزد با بیان این که طبیعی است که هر مسوولی به دنبال حل مشکل کم آبی استان یا شهر خود است، افزود: آب شرب در این سه استان کم است و اتفاق نظری در این رابطه وجود دارد در رابطه با آب مصرفی در کشاورزی است که در هر استان باید با توجه به آبیاری کشت ها الگوهای کشت هم در نظر گیرد تا حداکثر صرفه جویی انجام شود.

سفید با بیان این که دولت در تامین آب شرب برای مردم باید کمک کند، تصریح کرد: اگر آب شرب کم است باید برای همه کم باشد و اگر مناسب است باید برای همه مناسب باشد.

yon.ir/pe0qz

احتمال بالای بازداشت سایر اعضای شورای شهر

باقر بوستانی دادستان شهرستان مرودشت در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: تحقیقات در رابطه با این موضوع هنوز در مراحل مقدماتی است و به دلیل محرمانه بودن این موضوع نمی توان آن را اعلام کرد.

دادستان مرودشت در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون جرم افراد بازداشت شده، مشخص شده یا خیر، گفت: اتهام بازداشت شدگان برای ما اثبات شده است اما هنوز در حال بررسی هستیم.

بوستانی در پاسخ به این سوال که شنیده ها مبنی بر احتمال بازداشت سایر اعضای شورا هم وجود دارد، گفت: بله احتمال بازداشت سایر اعضای شورای شهر بسیار است اما تحقیقات در حال تکمیل است.

yon.ir/OBJot

واکنش رئیسی به ‌شبهه مالیات آستان قدس

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در نشستی صمیمی با دانشگاهیان که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حضور در جمع دانشجویان و دانشگاهیان توفیقی است که امروز فراهم شد تا سخنان برخی از شما را بشنوم. همواره آمادگی شنیدن حرف‌های دغدغه‌مندان دانشجو و دانشگاهی را دارم و شنیدن این سخنان را برای خودم و همه مسئولان یک نعمت می‌دانم.

وی در پاسخ به سوالی درباره مالیات ‌های آستان قدس، گفت: خدا نگذرد از آن کسی که این شبهه را در ذهن‌ها ایجاد کرده است. مالیات آستان قدس تا 35 سال به امر امام (ره) بود که آستان قدس رضوی و شرکت‌های تابعه از مالیات معاف خواهند بود؛ روزی که بنده وارد آستان شدم به مقام معظم رهبری در این باره نامه نوشتم و براساس فرموده ایشان مالیات تکلیفی، ارزش افزوده و جمعی خرجی را پرداخت می‌کنیم و حتی چندروز پیش رئیس سازمان مالیاتی و همراهانشان برای تقدیر از آستان قدس به عنوان سازمانی که در پرداخت مالیات خوش‌حساب است، آمدند.

yon.ir/W3s4p

بسیاری از میزبانی های همدان 2018 در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود

سعید جامه‌بزرگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: استان همدان دارای برخی از ویژگی هایی است که باعث انتخاب مرکز این استان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا شد.

وی با اشاره به ویژگی های همدان برای این انتخاب تصریح کرد: نخستین موضوع آن است که همدان اولین امپراطوری ایران است و دومین موضوع وجود آثار باستانی بسیار در همدان و موزه ها و همچنین طبیعت زیبای استان است.

جامه بزرگی در پاسخ به این سوال که نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این رویداد تا چه اندازه بوده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسیار خوبی را در این رویداد دارد؛ این دانشگاه پتانسیل بسیار قوی در رشته شهرسازی و معماری دارد و می توان گفت که بسیاری از مسوولین از دانشگاه آزاد واحد همدان فارغ التحصیل شده اند. در حال حاضر در بحث شهرداری و نظام مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی همدان صاحب سبک و رتبه است.

yon.ir/iV1FY

جماعتی از بزرگان برای جانشینی امام جمعه شیراز

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز شنبه شب 8 اردیبهشت طی نامه ای استعفای خود را به مقام معظم رهبری اعلام کرد.

امام جمعه شیراز طی ماه های اخیر به دلیل کسالت و بیماری چندین مرتبه در بیمارستان بستری شده‌ بودند.

طبق شنیده ها در فضای رسانه ای آیت الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد، حجت الاسلام علیرضا حدائق، آیت الله شب زنده دار جهرمی، آیت الله صفایی بوشهری، آیت‌الله دکتر لطف‌الله دژکام، حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا زیبایی‌نژاد، آیت الله کلانتری و آیت الله ملک حسینی از گزینه های نمایندگی ولی فقیه در استان فارس هستند.

yon.ir/vuTcv

واکنش معاون استاندار خراسان رضوی به انتقادت مطرح شده پیرامون عدم انتخاب فرماندار کاشمر

سیدجواد حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در حال رایزنی به منظور انتخاب فرماندار کاشمر هستیم.

وی در واکنش به انتقاداتی که به عدم انتخاب فرماندار بومی در کاشمر شده است، گفت: شهرستان کاشمر ظرفیت این موضوع را دارد تا یک فرماندار بومی برای خود داشته باشد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که انتخاب فرماندار فقط مبتنی بر غیربومی بودن نیست، تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا یک فرماندار با توان مدیریت مناسب برای این شهرستان انتخاب کنیم.

yon.ir/GJuWK

آخرین جزئیات از انتخاب شهردار کرج/هشت نفر در صف

محمد نبیونی در رابطه با آخرین جزئیات از انتخاب شهردار کرج در شورای شهر، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: هنوز مشغول بررسی انتخاب شهردار با توجه به شرایط موجود هستیم.

وی با بیان این که فردا در این خصوص یک جلسه فوق العاده برگزار خواهد شد، ادامه داد: تاکنون 8 نفر برای تصدی شهرداری معرفی شده اند.

رئیس شورای شهر کرج در پاسخ به این سوال که چه زمانی این هشت نفر برنامه هایشان را ارائه خواهند داد، تصریح کرد: در رابطه با این موضوع انشالله در در جلسه فردای شورای شهر تصمیم گیری خواهد شد.

yon.ir/IC73I

افزایش مصدومین زمین لرزه به ۱۳۳ نفر

به گزارش ایسکانیوز، زمین لرزه ای با قدرت 5.2 ریشتر و در عمق هشت کیلومتری زمین در ساعت 8 و 38 دقیقه صبح روز چهارشنبه رخ داد. مرکز این زمین لرزه در 10 کیلومتری شهر سی سخت، 19 کیلومتری یاسوج و 23 کیلومتری چیتاب در کهگیلویه و بویراحمد بود.
زلزله به حدی بود که مردم سراسیمه به خیابان رفتند.

شاهرخ کناری چهارشنبه شب در نشست ستاد بحران در یاسوج افزود: دراثر این زمین لرزه ۳۲ نفر تحت مراقبت های درمانی قرار گرفته و بقیه مصدومین با درمان سرپایی مرخص شدند.

کناری ابراز داشت: سه نفر از مصدومین دچار شکستگی شدید شده اند.

کناری با اشاره به حضور بالگردهای ارتش در فرودگاه یاسوج برای پوشش و پشتیبانی، ابراز داشت: تیم های پروازی دو سورتی پرواز انتقال و دو سورتی پرواز ارزیابی را انجام دادند.

کناری اظهار داشت: در حوزه آب روستایی مخازن آب روستاهای "ده برآفتاب و گنجه ای" ۱۰۰ درصد تخریب شده و آبرسانی سیار در این دو روستا با همت آب و فاضلاب روستایی انجام می شود.

yon.ir/Et3wc

901

کد خبر: 946861

وب گردی

وب گردی