آیت الله بهجت(ره) الگویی مناسب برای همه جوامع بشریت است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان آیت‌الله بهجت(ره) را یک الگو برای همه جوامع بشریت دانست و گفت: این عالم ربانی یک نمونه بارز و پر آوازه برای کسانی که قصد رسیدن به خدا را دارند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه پنجشنبه در نهمین سالگرد ارتحال آیت الله بهجت فومنی(ره) در فومن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عالم ربانی اظهار داشت: ملت ایران و تمامی مسلمانان و اندیشمندان جهان تشنه معرفت الهی هستند و هر کسی را که در این مسیر مشاهده کنند به‌دنبال او می‌روند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد فلسفه و عرفان اسلامی مورد توجه همه مسلمانان و اندیشمندان جهان قرار گرفته است گفت: شواهد نشان می‌دهد که مسلمانان و اندیشمندان جهان هر کسی را در مسیر فوق مشاهده کنند به‌دنبال او حرکت می‌کنند.

امام جمعه رشت به نقلی از آیت الله میرزا یحیی انصاری شیرازی در خصوص الفاظ رایج در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: روزی می‌آید که همه الفاظ رایج میان مردم که با لغات غیراسلامی آمیخته است برای مردم در حاشیه زندگیشان قرار می‌گیرد و اصطلاحات اسلامی در کشور رایج می‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه بنده به مدت 11 سال در محضر آیت‌الله بهجت(ره) درس خارج را تعلیم دیدم افزود: وی هر روزش دنیایی از معرفت و سرشار از نورانیت بود تا جایی که هروقت از بهشت صحبت می‌کردند چنان با نشاط و شادابی تفسیر می‌کردند که انگار خود در آنجا حضور دارد و برای ما بیان می‌کند.

وی به توصیف آیت‌الله بهجت(ره) توسط آیت‌الله جوادی آملی اشاره کرد و افزود: "آیت‌الله بهجت(ره) شخصی است که 70 سال شیطان نتوانست به گردش برسد" و این سخن نشان می‌دهد که آیت‌الله بهجت(ره) به جایگاهی رسیده بود که تمام عالمان حاضر در آن زمان و اکنون به نیکی از آن یاد کرده و این عالم ربانی را الگوی مناسبی برای جوانان می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان آیت‌الله بهجت(ره) را یک الگو برای همه جوامع بشریت دانست و خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت(ره) یک نمونه بارز و پر آوازه است برای کسانی که قصد رسیدن به خدا را دارند زیرا این مرجع فقید، نام پرآوازه‌اش برای همه علوم و اهالی علم و معرفت آشناست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه این عالم ربانی در زمان خود تواضع بسیاری در برابر عالمان دین خود به خرج می‌داد گفت: این عالم ربانی اگر می‌خواستند فقیهی را مورد نقد قرار دهند با حرمت نقد کرده و در پایان می‌فرمودند که اگر این آقا در این جلسه حضور داشتند جواب ما را در این زمینه می‌دادند.

وی به سه مانع "عدم لیاقت، پیروی از هوای نفس و خواستن" بر سر راه افرادی که به دنبال معرفت هستند اشاره کرد و اذعان داشت: تمام تلاش دشمنان و قدرت‌های فاسد جهانی در جامعه اسلامی ایرانی این است که مردم را از این مسیر منحرف کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند.

901

کد خبر: 946892

وب گردی

وب گردی