تا وقتی مردم پشت انقلاب هستند جنگ نظامی جواب نمی دهد

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: دشمن می داند که در شرایط فعلی، جنگ نظامی به مصلحت شان نیست و تا وقتی مردم پشت انقلاب هستند، جنگ نظامی و کودتا به هیچ وجه جواب نمی دهد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، صبح امروز(جمعه) در همایش «دهه پنجم انقلاب؛ بایدها و نبایدها» که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی چهل ساله شده است. واقعیت این است که بدون مرور گذشته، نمی توان راه آینده را پیدا کرد. برای اینکه بدانیم به چه سمتی باید حرکت کنیم، اولا باید بدانیم که امروز کجا هستیم و از کجا به اینجا رسیده ایم.

وی افزود: حقیقت این است که دنیای غرب، ظرفیت پذیرش حکومت دینی و اسلامی را ندارد. چند قرن است که در غرب پرونده حکومت دینی بسته شده است. آن ها حکومت دینی را یک مقوله قرون وسطایی می دانند.

حداد عادل گفت: در حکومت های مارکسیستی بنا بر این بود که دست دین را قطع کنند و می گفتند که دین افیون جامعه است اما در غرب سرمایه داری این دست قطع نشد بلکه فلج شد؛ یعنی دین را در حیطه مسائل شخصی محبوس کردند و به دین اجازه ندادند در کارهای اجتماعی از جایگاه وحی صحبت کند.

وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) در چنین دنیایی کاری کرد که برخلاف این جریان آب بود. غربی ها اصلا باورشان نمی شد و اکنون پس از چهل سال تحملش را ندارند. اینکه اسلام به یک قدرت سیاسی تبدیل شود، برای غربی ها کابوس است؛ چون فکر می کنند اگر اسلام به قدرت سیاسی تبدیل شود، سرزمین های اسلامی از دستشان خارج خواهد شد.

تا وقتی مردم پشت انقلاب هستند، جنگ نظامی جواب نمی دهد

وی اضافه کرد: در این چهل سال، به همان اندازه که ریشه انقلاب عمیق تر شده و در کشور، نهادهای حکومتی جاگیر و تعریف شده اند، دشمن برای مقابله با این انقلاب طراحی داشته است.

حدادعادل گفت: دشمن می داند که در شرایط فعلی، جنگ نظامی به مصلحت شان نیست و تا وقتی مردم پشت انقلاب هستند، جنگ نظامی و کودتا به هیچ وجه جواب نمی دهد. الان راهبرد غرب مبتنی بر این است که مردم را از انقلاب دلسرد کنند.

وی گفت: برای این کارشان، یک زمینه عمومی دارند و آن تغییر نسل است؛ یعنی می گویند ۷۰ درصد مردم ایران از انقلاب، چیزی در یاد ندارند. این بستری به نفع دشمن است.

حداد عادل تاکید کرد: دشمنان، دو جنگ را علیه انقلاب طراحی کرده اند؛ یکی جنگ اقتصادی و دیگری جنگ فرهنگی. آن ها به این جمع بندی رسیده اند، آنقدر تحریم کنند که این ملت خسته شود و به ستوه بیاید و از سر گرسنگی بگوید، من همه چیز می دهم تا لقمه نانی از هر کسی شد، بگیرم.

نابسامانی های اقتصادی زیاد شود، نابسامانی فرهنگی هم به طور طبیعی ایجاد می شود

وی افزود: بهانه های این کار هم زیاد است؛ مثلا در مساله هسته ای که اسم دهان پر کنی هم هست، می گویند ما نمی خواهیم ایران به سلاح هسته ای مجهز شود. خودشان هم گفته اند که هیچ نشانه ای مبنی بر حرکت ایران به سمت تولید سلاح هسته ای پیدا نکرده ایم. با این وجود زیر این تابلو(هسته ای) تحریم می کنند. اگر هسته ای نشد، می روند سراغ مساله موشکی، اگر موشکی نبود، می روند سراغ حقوق بشر و تروریسم.

حدادعادل گفت: در همین برجام دیدید که بسیاری تصور می کردند که اگر مذاکره کنند، آن ها می گویند مبادلات بانکی آزاد و تحریم ها برداشته می شود اما دیدید که نشد و آن چیزی که می خواستند، گرفتند و آن چیزی که می خواستیم، ندادند. این نشان داد که تحریم اقتصادی برای آن ها یک اصل است. آن ها می خواهند گرسنگی و فقر و ناراحتی در جامعه زیاد و مردم از انقلاب دلسرد شوند.

وی افزود: وقتی نابسامانی های اقتصادی زیاد شود، نابسامانی فرهنگی هم به طور طبیعی ایجاد می شود. وقتی ازدواج از سر فقر کم شود، فساد اخلاقی هم زیاد می شود. فقر که ایجاد شود، انواع نابسامانی ها ایجاد می شود.

حداد عادل با اشاره به پروژه جنگ نرم، اظهار داشت: دشمن می خواهد اذهان را به هم بریزد. هم می خواهند جیب ها را خالی و شکم ها را گرسنه نگه دارند و هم می خواهند ذهن ها را از آنچه خود می خواهند، پر کنند. بر اساس این، آن هایی که مشکل مالی دارند، باید بابت فقر از حکومت ناراضی شوند و آن هایی هم که مشکل مالی ندارند، باید ذهنشان به هم بریزد تا مساله دار شوند.

وی تصریح کرد: ابزار اجرای این سیاست ها، فضای مجازی و ماهواره ها و اینترنت است. مهم این است که صورت حساب نتایج این فشارهای اقتصادی و سیلاب زهرآلود فکری و فرهنگی که وارد جامعه می شود، هر چه باشد به حساب انقلاب ریخته می شود. یعنی بیکاری و فقر که عمده اش ناشی از تحریم است، کار خود دشمن است اما می گویند انقلاب ناکارآمد است.

عربستان ظرف چند سال آینده، شبیه ترکیه خواهد شد

حدادعادل با اشاره به راهبرد دشمن در منطقه گفت: همه می دانند که حضور این ها در سوریه به خاطر ایران بوده است. یعنی این ها سال هاست از زمانی که حزب الله بیخ گوش رژیم صهیونیستی قوت گرفته است، برنامه دارند تا با انواع برنامه ها، این مجموعه را تضعیف کنند و از میان بردارند اما هر کاری که کردند حزب الله قوت خود را از دست نداده است.

وی تصریح کرد: ایران در عین حال که در شدیدترین تحریم ها بود، این فتنه را قبل از اینکه به پاشنه درب خانه خودش برسد، با کمک جوان هایی مثل شهید حججی، در همانجایی که متولد شد، سرکوب کرده است.

حداد عادل اظهار داشت: شما جوانان باید منظومه طراحی دشمن را بشناسید. داستان سوریه، قصه موشکی، تحریم ها و...همگی، طراحی دشمن پس از چهل سال از عمر انقلاب است.

وی با اشاره به وضعیت امروز عربستان گفت: عربستان در داخل کشور به سرعت به سمت سکولاریسم در حال حرکت است. همین آقای بن سلمان دارد همه آن شعارهای اسلامی را حذف می کند. عربستان ظرف چند سال آینده، شبیه ترکیه خواهد شد.

حدادعادل تاکید کرد: در داخل هم عده ای که تحمل حکومت دینی را ندارند، دلشان می خواهد همان اوضاعی که قبل از انقلاب بوده، برقرار باشد. این ها با کمک فضای مجازی قوت گرفته اند و جرات پیدا کرده اند. یک جریانی از خارج با عقبه ای در داخل، از این فضاسازی اقتصادی و فرهنگی، استفاده سیاسی می کنند. یعنی جریانی متمایل به غرب زدگی وعده می دهد و رای می گیرد.

منبع: مهر

302

کد خبر: 946956

وب گردی

وب گردی