مذاکره با ژاپن برای ارتقای نفت کوره پالایشگاه بندرعباس

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس از ارتقای کیفیت بنزین و نفت گاز این پالایشگاه تا مهرماه به استاندارد یورو چهار خبر داد و گفت: علاوه بر این با شرکت چیودای ژاپن برای ارتقای کیفیت نفت کوره درحال مذاکره هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ هاشم نامور ، با بیان اینکه در پالایشگاه بندرعباس دو طرح در حال اجراست، توضیح داد: یک طرح ارتقای کیفیت بنزین و یک طرح کیفیت نفت گاز است. درمورد این دو طرح با مهندسان داخلی به نقاط خوبی رسیده ایم و کار به خوبی پیش می رود. امیدوارم تا مهرماه امسال این دو طرح به بهره برداری برسند و کیفیت بنزین و نفت گاز، یورو ۴ شود.

او با اشاره به طرح دیگر این پالایشگاه، اظهار کرد: طرح دیگر در دست اجرا در پالایشگاه بندرعباس، ارتقای کیفیت نفت کوره است. عمده تولید این پالایشگاه نفت کوره است و نفت کوره یک فرآورده سنگین کم ارزش است. به همین دلیل قصد داریم این فرآورده را به یک فرآورده سبک‌تر با ارزش افزوده بیشتر تبدیل کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس افزود: برای این کار مطالعات امکان سنجی و مطالعات بازار بین الملل انجام شده است. مطالعات امکان سنجی نشان داده که اجرای این طرح از نظر فنی و اقتصادی توجیه پذیر است. درحال حاضر این طرح در مرحله مطالعات مهندسی بنیادی یا مهندسی پایه قرار دارد و قرارداد با شرکت‌های خارجی منعقد شده است.

نامور از مذاکره برای ارتقای کیفیت نفت کوره پالایشگاه بندرعباس با شرکت چیودای ژاپن خبر داد و گفت: امیدواریم تا اردیبهشت سال ۱۳۹۸ مطالعات مهندسی انجام شود که بر اساس آن بتوانیم پیمان کارهای اجرایی را انتخاب کنیم و مراحل اجرایی پروژه آغاز کنیم تا میزان تولید نفت کوره به کمتر از ۱۰ درصد کاهش پیدا کند و کیفیت نفت کوره هم افزایش یابد.

اودرمورد سرمایه مورد نیاز این طرح اظهار کرد: میزان فاینانس آن باید در مطالعات بنیادی مشخص شود اما حدود سه تا چهار میلیارد دلار هزینه نیاز دارد.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 946995

وب گردی

وب گردی