اخبار سومین روز نمایشگاه کتاب

سومین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با برنامه‌های متنوعی در حوزه چاپ و نشر در بخش‌های مختلفی چون سرای اهل قلم، سرای ملل و غرفه کشور صربستان سپری می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، در سومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نشست های متنوعی به میزبانی کشورمان برای آشنایی مخاطبان با ادبیات صرب در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

از جمله این برنامه ها می توان به نشست های «بررسی آثار ترجمه شده صربی به فارسی با حضور نویسندگان صرب» و «روند ارایه‌ ادبیات خارجی در کتابخانه‌های بلگراد» در غرفه صربستان واقع در بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب اشاره کرد.

همچنین نشست های «روابط فرهنگی و نمایشگاهی تهران و تونس»، «روابط فرهنگی و نمایشگاهی ایران و مجارستان»، «گردآوری نسخ غزلیات حافظ به زبان مجاری» و کتاب «آموزش جامع زبان فارسی به زبان مجاری» امروز در ادامه برنامه های فرهنگی دو کشور در نمایشگاه کتاب برپا می شود.

در ادامه این نشست ها رونمایی از ترجمه‌ جدید رباعیات خیام به زبان مجاری به همراه تجلیل از گیزلا وارگا سینایی به همراه نمایش فیلم مستند زندگی‌نامه‌ی وی، در سرای ملل سالن بین‌الملل نمایشگاه برگزار می‌شود.

سرای اهل قلم سی‌و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، امروز جمعه میزبان نشست‌هایی تحت عنوان «زن، کتاب، توسعه پایدار» ، «اقتصاد مقاومتی و نقش کالاهای فرهنگی در تحقق شعار سال با تاکید بر کتاب‌نوشت» و کارگاه «مقایسه نقش و جایگاه بنگاه‌‌های ادبی در ایران و جهان» است. همچنین کارگاه «مشکلات حوزه‌ نشر ایران در بازار جهانی» نیز نشستی است که در ساعت 17 امروز جمعه در سرای اهل قلم نمایشگاه تهران برپا خواهد شد.

براساس این گزارش، رونمایی از کتاب ایرج، نابغه آواز ایران نیز از جمله برنامه‌هایی است که در سومین روز نمایشگاه کتاب تهران در سرای اندیشه‌ی انتشارات چهار حوض و انتشارات طراحان هنر با حضور ایرج خواجه‌امیری، امیر اعلا عدیلی و امیراحسان فدایی در ساعت 16 برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 946996

وب گردی

وب گردی